2015. szeptember 29., kedd

Top 10 Tuesday


A Top 10 Tuesday házigazdája a The Broke and the Bookish. Ennek során egy adott téma köré kell összegyűjteni a szerinted arra illő 10 könyvet. A mai témát nem kedveltem, ezért sok gondolkodás után a 10 kedvenc adaptációmat gyűjtöttem össze.

1. Csillagainkban a hiba
A könyv nagy kedvencem lett, így a filmet is iszonyőan vártam, és szerencsére nem kellett csalódnom benne. Szinte teljesen ugyan az maradt a történet, alig változtattak meg valamit, a kis üzenetek is megjelentek, ahogy a kék is szín is jellegzetes maradt. Értékelést is írtam róla, ami ITT olvasható.
2. Az éhezők viadala: Futótűz
A trilógia alapján készült filmek csak egyre jobbak és a jobbak, a történet nagyon jól megmaradt, lehet, nem volt friss az olvasás, mikor először láttam, de azóta újra túl vagyok az első két részen (erről jut eszembe, még november előtt el kell olvasnom a harmadikat is!), és ez nem változtatta a véleményem. Imádom!

3. Az éhezők viadala: A kiválasztott 1. rész
Hát igen, ez a rész is zseniálisra sikerült, csupán azért lett harmadik, mert ennek a történetét alapjaiban kevésbé szeretem, mint az előzőt. De a történet, a karakterek, a látvány, a színészek mind szuperek voltak. Erről is írtam a blogon, ITT megtaláljtok.

4. Papírvárosok
Úgy látszik, kissé kiszámítható vagyok, ugyanis egy újabb John Green adaptáció, ami nagyon jól sikerült. (Mondjuk ez a második, és egyelőre az utolsó is:D) A történet itt is megmaradt, kivéve a vége, de nekem kicsit több lezárást adott a könyvhöz képest, mert bár a fő szál nem változott meg, nem vágta el így, csak úgy az egészet a film. Értékelés ITT.

5. Ahol a szivárvány véget ér
Csupán Sam Claflin miatt akartam megnézni, a könyvről csak később hallottam, így csak a film után olvastam, amit jól tettem, ugyanis nagyon különbözik a kettő, de mindegyik jó. Nagyon szerettem a történetét, aranyos volt, rengeteg tanulságot hordozott magában.

6. Harry Potter és a bölcsek köve
Imádom a sorozatot, bár könyvben jobban, így nagyon ki tudok akadni, hogy miket hagytak ki, esetleg változtattak meg, viszont ha egykis varázslatra vágyom, a filmek is megteszik. Az első rész sikerült a legjobban, itt változott meg a legkevesebb dolog, de ez köszönhető annak is, hogy a könyv jóval rövidebb, mint a negyedik és a többi rész.

7. A lázadó
Elég sok mindent változtattak meg, azt a dobozt még mindig nem értem, miért kellett belerakni, de összességében a változtatások jót tettek a történetnek. A könyvek folyamatosan gyengültek, sem a második, sem a harmadik rész nem volt olyan jó, mint az első, ám ezt a filmben sikerült jól megcsinálni. Izgalmas lett, látványos, de azért megmaradtak a regény alapjai is. Az egyetlen ami zavart, hogy Tobias anyja fiatalabbnak tűnt a fiúnál.

8. Tűzpróba
Bárki bármit mond, tényleg jó film lett, nagyon tetszett, annak ellenére, hogy semmi köze a könyvhöz. És igaz, hogy itt most a kedvenc adaptációt gyűjtöm össze, és ennek a lényege az kellene legyen, hogy ami hű is a könyvhöz, de ez is adaptáció, mag jó is. :D Értékelés ITT.

9. Csontváros
Ezt is a könyv olvasása előtt láttam, így hiába sok a változás, nekem pozitív élmény mardat. Nagyon megtetszett az alapja, a látvány, és mondanám, hogy a színészek is, de nem értem mit szeretnek ennyire az emberek Jamie Campbell Boweren...

10. The 100
Ez sorozat, és a könyvet nem olvastam, az értékelések alapján pedig biztos, hogy egy darabig nem is fogom, de beleszerettem a történetbe. Részletes értékelés itt: http://snitt.hu/ertekelesek/140888

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése