2015. október 6., kedd

Top 10 Tuesday


A Top 10 Tuesday házigazdája a The Broke and the Bookish. Ennek során egy adott téma köré kell összegyűjteni a szerinted arra illő 10 könyvet. Ma összeszedtem az a tíz könyvet, amit félbehagytam.

1. James Patterson - Gabrielle Charbonnet: Máris hiányzol
Az ebből készült filmből láttam pár részletet, az tetszett, így gondoltam elolvasom. Hát igen, azt hittem jólesz, de a fordítás botrány volt, hol E/1-ben, hol E/3-ban voltunk, a mondatok magyartalanok, így még az esetleges jó történetet sem tudtam volna élvezni. Elég hamar feladtam.
2. Richard Jenkyns: A Wesminster-apátság
Abban az évben voltam Londonban, az Alexandrában pedig az a nyári akció keretein belül épp pár száz forintért dobálták. Belekezdtem, de nem tudott lekötni, rájöttem, hogy nekem nem ezek a fajta könyvek valók. Kell az izgalom, a romantika, a fikció.

3. Jókai Mór: Az arany ember
Mindössze azért kezdtem el, mert kötelező lett volna, azok közül pedig mindegyiket elolvastam. Aztán jött a hír: mégsem fogunk belőle dolgozatot írni, csupán érintjük, hogy rendesen végigérjünk az anyagon. Abban a pillanatban otthagytam úgy, ahogy volt. Szerintem még 100 oldalt sem sikerült legyűrnöm belőle. :D

4. J. K. Rowling: Átmeneti üresedés
Nagyon-nagypn hamar feladtam, nem kötött le a történet, és a stílusáért sem voltam odáig. Azonban később mindenképp szeretnék neki adni egy újabb esélyt.

5. Jessica Day George: Éjféli bál
Számomra rettenetesen unalmas volt, nem tudott lekötni. Egy négyórás úton kezdtem el, de amint a kezem ügyébe került egy másik könyv, ezt félre is tettem, és azóta sem éreztem vágyat, hogy újra nekikezdjek. 

6. Rejtő Jenő: A tizennégy karátos autó
Apa unszolására kezdtem bele, úgy gondolta, tetszeni fog. Hát tévedett. Egyszerűen ez a fajta humor nem jött be, ahogy a történet és a szereplők sem. Nagyon igyekeztem, hogy kiolvassam, de végül megfutamodtam, és félbehagytam.

7. Edgar Allan Poe: Rejtelmes történetek
Poe-val a diákdirink miatt nagyon szoros lett a kapcsolatom (meg az osztályé:D), mindenképp újabb történeteket akartam olvasni tőle azokon kívűl, amit irodalmon vettünk. Végül csak egyet olvastam el, inkább később egyet-egyet veszek elő a Poe történetek közül, ha ahhoz lesz hangulatom.

8. Libba Bray: Rettentő gyönyörűség
Mikor Londonban voltam, az egyik szobatársam hozta magával eléggé rongyos példányát, rengetegszer olvasta, imádta, kedvence volt. így nekem is felkeltette az érdeklődésem. Megvettem, majd mikor nekiálltam, rájöttem, hogy ez már nem érdekel. Nem érdekel, mi fog történni, így hamar abbahagytam, majd elcseréltem, és inkább olvastam mást.

9. Tammara Webber: A sorok között
A 27. fejezetnél adtam fel, pedig nagyon próbálkoztam. Ami nagyon idegesített, hogy mindig ugyan az ismétlődött: forgatás, jajj, most akkor Reid vagy Graham. Ráadásul észre sem vettem, mikor alakult ki szerelmi háromszög, egyszer csak ott volt. Inkább félbehagytam, megkíméltem magam egy csomó szenvedéstől, helyette inkább A hazudósok csodás világában. 

10. Kemese Fanni: A viharszívű Mya Mavis
Valójában nem egészen hagytam félbe, a polcomon áll a könyv, benne a könyvvjelző, molyon is még be van jelölve, hogy olvasom, de azt hiszem rosszkor álltam neki. Valahogy nem tudott lekötni, most zavart a sok szemszög, Pippa szenvedése a karmok miatt. Mindenképp be fogom fejezni, sőt, még jó lenne idén, de nem tudom hogy alakul majd.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése