2015. október 5., hétfő

Neil Patrick Harris: Így jártam az életemmel

Neil Patrick Harrist sokakkal együtt az Így jártam anyátokkal miatt ismertem meg. Nem mondom, hogy nagy rajongója lettem, de láttam, hogy igazán tehetséges, egyedi személy. Imádtam, ahogy eljátszotta Barneyt, de ez valószínűleg azért is alakult így, mert magát a karaktert is megszerettem minden beteges dolgával együtt. NPH élete azonban egészen mostanáig szinte teljesen rejtély volt számomra, nem tudtam, mit csinált korábban, hogyan alakult a karrierje, mindössze azt tudtam, hogy boldogan él David Burtkával és két gyerekével.

Erre az ÖNéletrajzra a trailere miatt figyeltem fel, hiszen már az is különleges volt. Olyan NPH-s. Maga a könyv sem egy szokásos önéletrajz, ugyanis Te, Neil Patrick Harris alakítod a Saját életedet. Ha jól döntesz, összeáll a valódi színész élete, ha rosszul, idő előtt véget ér a karriered, vagy éppen meghalsz. Minden rajtad múlik. Ezen kívül olvasás során megtanulhatsz néhány mágikus trükköt, elkészíthetsz két különböző italt, aztán ha jól döntöttél még egy záródal is felcsendül.


Nagyon érdekes volt látni, hogyan alakult Neil karrierje, hogy honnan indult, milyen nehézségekkel kellett megküzdenie. Hazudnék, ha azt mondanám, minden teljesen lekötött, minden megemlített színészről/hírességről tudtam kicsoda, minden színdarabot ismertem. Sőt! A tudásom nagyjából a nullával volt egyenlő, de az írásmód miatt mégis úgy éreztem, átéltem mindent, így természetesen tudok is mindent.


Ami miatt mindenképp el akartam olvasni ezt a könyvet, az először is az Így jártam anyátokkal volt. Azt hiszem épp lemenet a nyolcadik évad, mikor belevágtam a sorozatba, ugyanis előtte nem éreztem azt, hogy én ezt kedvelném. Mekkorát tévedtem! Mindig kíváncsi voltam, milyen lehetett a légkör a színészek szempontjából, hogyan készült fel Neil egy olyan szerepre, ami teljesen ellentétben áll személyiségével. Egyáltalán hogyan került ő a képbe. 

Aztán ott volt a tény, hogy meleg. Érdekelt, hogyan hozta nyilvánosságra, az emberek hogyan viselték ezt, majd a későbbiekben azt, hogy gyereke lesz. Számomra meglepő volt, mennyire könnyen kezelte mindenki, de azért örültem ennek, ugyanis sosem értettem, miért ítélik el azokat, akik mások, ráadásul nem is tehetnek róla. 

Színészként a HIMYM-en kívül a Hupikék törpikékben, és a Hogyan rohanj a veszTEDbe című filmekben láttam, ám olvasáskor több darab is felkeltette az érdeklődésem. Ezek nagy részét úgysem fogom látni soha, de ami igazán érdekelt (Dr Horrible's Sing-Along Blog) fent van youtube-on, így mindenképp sort fogok rá keríteni. 

Meglepő dolog volt számomra az éneklés is, bár tudtam, hogy tud, de azt nem, hogy musicalekben is szerepelt. Szintén kedvenc videós portálunk segítségével tudtam meghallgatni Neil-t énekelni, és ledöbbentem. Nagyon király hangja van, ráadásul a videó, amit megnéztem a Tony-díj kiosztójának megnyitója volt, ez pedig alapjaiban is jól sikerült, bár kicsit túl sokan voltak. Meg hát több színházi ismeret sem ártana hozzá.


Negatívumként azonban szeretném felhozni, hogy néha zavart az egyes szám második személyű fogalmazás. Nem tudom miért, néha összezavart, máskor pedig pont ezt imádtam benne. Aztán ami rontotta még kicsit az olvasás élményét, hogy mivel még csak ebookban tudtam olvasni, nem volt lehetőségem betartani a szabályokat, és csak úgy össze-vissza lapozni az utasítások alapján, emiatt néha kicsit összekeveredtem az időben, a történésekben. Ez természetesen nem az önéletrajz hibája, csupán muszáj volt megemlítenem.

Összességében nagyon élveztem, érdekes volt, egyszer pedig szeretnék újra nekiállni, hogy úgy tudjam olvasni, ahogy azt kell.

Szerző: Neil Patrick Harris
Cím: Így jártam az életemmel (Neil Patrick Harris)
Oldalak száma: 304
Megjelenés: 2015. október 14. (2014)
Kiadó: Athenaeum
Borító: Egész jó
Ami tetszett: Az, hogy mi magunk választhatjuk ki, mi következzen az "életünkben"
Ami nem tetszett: Néha az E/2. használata

Hatalmas köszönet az Athenaeum kiadónak, hogy még megjelenés előtt olvashattam!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése