2014. augusztus 25., hétfő

Colleen Hoover: Reménytelen

Amikor elkezdtem olvasni a Reménytelent, sosem gondoltam volna, hogy ennyire meg fog érinteni. Hogy
ennyire nem jutok majd szóhoz, és ennyire fájni fog, és mindemellett imádni fogom.

Sky anyja, Karen nem tűr meg a házukban sem TV-t, sem számítógépet, sem okos telefont, és Sky-t otthon tanítja, azonban a lánynak ez így megfelel, idejét legjobb barátnőjével, Six-szel, valamint olvasással tölti. Karennek viszont erre olyan indítékai vannak, amiket Sky nem ismer. Aztán megjelenik Holder, akin úgy látszik, ismeri a lányt, Sky viszont nem ismeri őt. Vagy mégis? Az igazság sokkoló.



A fülszöveg alapján is tudtam, hogy valami nagyon megrázó dolog köré épül a történet, de pontosan nem tudtam mi lehet az, kíváncsian vártam, hogy olvashassam a regényt. Aztán olvasás során szépen lassan összeállt a kép, de mégsem értettem meg... vagy csak nem akartam felfogni, hogy ez valójában megtörténhet... Pedig ez sajnos nem csak a könyvekben létezik. A könyv legnagyobb erőssége a mondanivalója. Mikor már minden kiderült, Sky-jal együtt sírtam, ugyan azt a fájdalmat éreztem, mint ő. Az egyes visszaemlékezésekkor a hideg rázott, tudtam, mi történik/történt, de mint már írtam, nem bírtam felfogni, hogy ez tényleg megtörtént.

A regény másik nagy erőssége a karakterek kidolgozottsága, tulajdonságaik.
Sky számomra példakép. És hogy miért is? Rettenetesen erős, hiszen kibírta a szörnyűségeket, és normális életet él, hiszen még elég kicsi korában elszakították ezektől, így csak emlékfoszlányai maradtak, de az is éppen elég, az álmok megőrjíthették volna, bezárkózhatott volna, de ő mégis kitartott.
"Ha az élet nehézségei miatt a padlón kötsz ki, két választásod van. Lent maradsz, vagy felállsz, leporlod a nadrágodat, s emelt fővel továbbmész. Én az utóbbi mellett döntöttem. Valószínűleg néhányszor még fel kell majd tápászkodnom ebben az életben. Biztos vagyok benne, hogy meg is teszem."
Holderről igazából csak áradozva tudok beszélni, de azt sokáig. Benne is megvan a példaértékű kitartás, ami Sky-ban is, hiszen sokáig folytatott keresést, sosem adta fel. És e mellé jön még a kinézete, a viselkedése, a főzés, az együtt alvás és semmi több!!, stb... Szóval ő egy igazán tipikus de közben mégsem annyira tipikus könyves álompasi.

Karen volt az a karakter, akit az elején kicsit furcsállottam, hiszen nem akarta, hogy Sky hozzáférjen az internethez, a TV-hez, nem járhatott iskolába, majd a végén, mikor magyarázatot adott a tetteire, rájöttem, hogy ő is egy igazán erős személy. Nagyon nehéz lehetett meghozni a döntéseket, elkezdeni egy teljesen új életet, boldognak lenni, kezdetben boldognak látszani Sky miatt. A történtek tudatában élt, és mégis ő volt a támogató, pedig őt is támogatni kellett volna.

Six-ről, Sky legjobb barátnőjéről csak annyit szeretnék mondani, hogy az alatt a pár oldal alatt, amíg még jelen volt, kedveltem, de nem hiányzott a többi történés során. Nem lett volna jó egy okoskodó, segíteni próbáló legjobb barátnő.

Összességében azt hiszem kivehető volt, hogy minden egyes sorát imádtam a könyvnek. Újra fogom olvasni egyszer mindenképp. Itt már kezdtem érezni, hogy a Rubin pöttyös könyvek lesznek az én új kedvenceim. Bár az azóta megjelenteket sajnos még nem tudtam olvasni, de szeretném őket:)

Szerző: Colleen Hoover
Cím: Reménytelen (Hopeless)
Oldalak száma: 404
Megjelenés: 2014. (2012.)
Kiadó: Könyvmolyképző
Borító: Nagyon-nagyon imádom! Egyszerűen lenyűgöző!
Kedvenc karakter: Holder
Legkevésbé kedvelt karakter: Sky apja
Amit szerettem: a mondanivalót, a karaktereket
Amit nem szerettem: Ilyen nem igazán volt :D
Kedvenc idézet: "...az ég mindig gyönyörű. Még akkor is, ha sötét, vagy esős, vagy felhős, jó érzés ránézni. Ez a kedvenc dolgom, mert ha bármikor elveszettnek vagy magányosnak érzem magam, vagy félek, csak fel kell néznem, és mindig ott lesz. És mindig szép lesz."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése