2014. augusztus 3., vasárnap

Leiner Laura: Bábel

Leiner Laurával a Szent Johanna gimi sorozattal ismerkedtem meg, és megkedveltem a stílusát, imádtam a részeket, így egyértelmű volt, hogy a Bábelt is el fogom olvasni, és ez még nagyobb kedvencem lett, mint az előbb említett sorozat.

Ha valaki megkérne, hogy röviden meséljem el a történetet, csak ennyit mondanék: Bábelfeszt; mert ennek a könyvnek sem a története a lényeg, hanem minden más apróság. A hangulat, a karakterek, a poénok. És ez az, amiért kedvelem Leiner Laurát. Képes azt leírni, amin mi is keresztülmehetünk, realista regényeket ír, valósághű szereplőkkel, és mindig képes megnevettetni, de megsiratni is, ha úgy alakul.



A Bábel számomra maga a nyár. Mikor olvastam, úgy érzetem én is ott vagyok Zsófival, Szaszával, Hipóval és a többiekkel. A külvilágot nem érzékeltem, csak olvastam, és egyre jobban vágytam egy fesztivál után, és ami azt illeti azóta tartom magam ahhoz, hogy nekem egyszer egy fesztiválon részt kell vennem. És nem utasítanám el, ha az maga a Bábel lenne, mert egyszerűen imádtam/imádom a rendszerét, azt, hogy az egyes kontinenseknek külön helyszínei vannak, és ott onnan származó előadók lépnek fel, illetve helyi kajákat lehet venni, és ahhoz kapcsolódó programok is vannak a koncerteken kívül.

A szereplők esetében féltem attól, hogy hasonlítani fognak a Szent Johanna gimi karaktere, azonban szerencsére nem ez volt a helyzet, de itt is ugyanúgy imádtam őket, mint az SzJG esetében. Zsófi hasonlít rám, mert én is ugyanúgy rajongok, mint ő, bár nem feltétlenül egy dolog a rajongásom tárgya.
"...nem vagyok az a balhés lány, nincs velem sok gond, csupán arról van szó, hogy ha úgy adódik, köszönés nélkül elhagyom az országot és lelépek egy világhírű rocksztárral."
Napsit is kedveltem, főleg a belőle áradó energia miatt, amiből néha még rám is átragadt egy kicsi, miközben olvastam.
Hipó volt az egyik kedvenc szereplőm, mert rengeteget lehet nevetni a képzelt betegségein.
Szasza szimpatikus volt, fogalam sincs miért, de szerettem.
És akit, még szeretnék kiemelni az a Punk. Hihetetlen milyen beteg megmozdulásai voltak, és én ezeken mennyit röhögtem. Azonban szerettem volna róla többet megtudni a legvégén, legalább a nevét, de tudom, ő pont olyan karakter, akit ezért bírunk.

Összességében imádtam az egész történetet, magával ragadt a hangulat, nem érdekelt semmi más. Nagyon jó kis nyári olvasmány, de más évszakban is épp oly megfelelő. Ajánlom azoknak, akik szeretik Leiner Laura stílusát.

Szerző: Leiner Laura
Cím: Bábel
Oldalak száma: 528
Megjelenés: 2013
Kiadó: Ciceró
Borító: Tetszik, nagyon figyelemfelkeltő.
Kedvenc karakter: A Punk
Legkevésbé kedvelt karakter: Atesz bár meg sem jelenik, csak sokat emlegetik
Amit szerettem: A karakterek, a fesztivál egészében
Amit nem szerettem: Ilyen szerintem nem volt
Kedvenc idézet: "Mert minden változás, ami előnyünkre válik, igenis fontos mérföldkő az életünkben, legyen az bármilyen apró vagy éppen nevetséges."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése