2016. szeptember 5., hétfő

Once Upon a Time (1-5. évad)


Elég sokáig érlelődött bennem a gondolat, hogy írjak e a Once Upon a Time című sorozatról, mert nem éppen egyszerű feladat, mindig visszakoztam, nehéz összeszedni azokat a gondolatokat, amik a több, mint száz rész alatt megfogalmazódtak bennem, és megosztásra is érdemesek. Most mégis itt vagyok, egy hónapja értem végére az ötödik évadnak, és bátran kijelentem, kedvenc sorozatot avattam. Évekkel ezelőtt hallottam először a sorozatról, mikor elkezdték adni magyarul a TV-ben, sőt, az egyik részből még részletet is láttam, érdekelt, de akkor még nem voltam annyira sorozatmániás, mint most, így a nézése elmaradt. Most is igazából random választás volt, de jó döntésnek bizonyult, függő lettem. 

Ha valaki nem ismerné a sorozatot, elöljáróban annyit érdemes tudni róla, hogy az egész világa főként a klasszikus Disney meséken alapszik. Mindegyik mese valóság, és a szereplők egy átok következtében a Maine állambeli Storybrooke-ban ragadtak emlékeiktől megfosztva. Emma Swan óvadékügynök, élete azonban teljesen megváltozik, mikor a tízéves Henry születésnapján beállít hozzá, és azt állítja, ő Emma fia, és a nő feladata megtörni az átkot. De ehhez el kell kezdenie hinnie mindabban, amit eddig csak meséknek gondolt. Kicsit lehet kusza lett, mindenesetre itt az első évad előzetese. :)


Minden kezdet nehéz?
Talán. De ennél a sorozatnál ez nem feltétlenül igaz. Nem állítom, hogy az első rész szuper és tökéletes lett, de nekem már ott nagyon tetszett az alap. Nagyon érdekelt, mi fog majd történni, ez egy Pilot esetében nem mindig történik meg. Igazából még az első évad végén sem vágtam rá, hogy kedvenc lett. Persze nagyon tetszett, de számomra igazán a második évadtól indult be az egész. Amin még "túl kell jutni", az az, hogy eleinte nehéz követni, ki hol kicsoda, kivel mi történ a múltban, de ezért semmiképp sem szabad lemondani róla, idővel összeáll majd minden. Vagy legalábbis nagyobb része, nyilván nem lőnek el mindent rögtön, különben mi maradna későbbre. Na meg persze a szinkron. Semmiképp se kezdjétek el szinkronosan, én így tettem, mert a vizsgaidőszak közepén kellett egy kis kikapcsolódás az angolból. anglisztika szak. De konkrétan epizódok kellettek ahhoz, hogy rájöjjek, Zörgőförge az valójában Rumplestiltskin...

Mese, mese, mese
Tudni kell rólam, hogy nagyon-nagyon kevés Disney mesét láttam, konkrétan három klasszikust, meg néhány újabbat, de ennyi. Persze az alap eseményeket nagyjából mindegyik esetében ismerem, de volt, amikor gondolkodnom kellett, melyik mese is áll éppen a középpontban. Szerencsére ez egyáltalán nem gátol a sorozat nézésében, mivel kicsit mindent átírtak. És én ezt imádtam. Imádtam, hogy Hófehérke igazi badass lett, vagy hogy például Red nem, nem lesz Piroska, nagyon nem illik hozzá. vérfarkas. Aztán ott volt Merida, akit nagyon megszerettem, ő is jól el lett találva, nem változtatták meg a karakterét, ugyan az a független, erős csaj, akit a mesében is imádtam. Meg persze az elmaradhatatlan Frozen. Mikor először megjelent, nem tudtam elvonatkoztatni a mesétől, furcsa volt az egész, de aztán egészen megszerettem. Elsa és Kristoff szerintem nagyon jók lettek, és Anna is színészileg jó választás volt, viszont a karakter egy idő után nagyon idegesített. 

Amit még itt ki akarok emelni az a Frankenstein. Azt nem igazán értem, hogy jutott a készítők eszébe betenni, nem éppen mese, de nekem tetszett, jó volt, kicsit más volt, mint a többi. Persze magáról a cselekményszálról is szeretnék írni, de spoilerek nélkül nem igazán tudok, és nem szeretném senkinek elrontani az élményt, egyelőre annyit, hogy, bár sokan panaszkodnak miatta, én imádom, hogy mindenki mindenkivel kapcsolatban áll. A másik dolog meg, hogy állandóan összezavar, összetöri a szívem, konkrétan kiabálok a laptopommal, de olykor vicces is, és azt mondom, mindenképp megéri megnézni. 

A gonoszak a legjobbak?
Részben igaz. Ha egyetlen kedvenc szereplőt kellene kiválasztanom, az Regina lenne. (Sorry, Hook.) Szuper szövegeket írnak neki, és Lana is zseniálisan hozza azt, amit elvárhatunk a Gonosz Királynőtől. Na meg ő nagyjából az egyetlen karakter, aki igazi jellemfejlődésen megy át, és élmény ezt végigkísérni. A mondat első fele ugyan elég negatív, érdekes módon nem zavart, hogy mások nem változnak annyit. Persze ők is teszik, de véleményem szerint nem ennyire feltűnően. A másik gonosz, akit megkedveltem, az Zelena. Eleinte nem bírtam, de később egyszerűen imádtam, hogy sosem lehetett tudni, most megjátssza e magát, vagy sem, mit lesz a következő lépése, stb. Zelenát ennek ellenére azért nem nevezném kedvencnek, Hook-ot viszont annál inkább. Bár már nem annyira gonosz, mint volt, mégiscsak az volt, meg amúgy is... őt így, vagy úgy, de meg kell említeni. Óóó, Rumple-t majdnem kihagytam... Őt nem is kifejezetten szeretem, rengetegszer feldühített, de Robert annyira zseniálisan alakítja, hogy élmény nézni és hallgatni. 

Red, Belle, Rumple, Henry, Emma, Charming, Hófehérke, Regina

Azért nem minden tökéletes.
Hazudnék, ha azt mondanám, semmi hiba nincs a OUAT-ban. Mert van. Kezdve azzal, hogy mikor már sokadszorra jön a Dark Curse, sokadszorra veszítik el a szereplők az emlékeiket, kicsit ideges lehet a néző. A sokadiknál már azt kérdezgettem, hogy új ötletre nem futotta? Nem ront nagyon az élményen, de akkor is bosszantó. És ha már arról beszélünk, mi bosszantó... vagyis inkább kik. Hófehérke és Charming. Az évadok előrehaladtával az írók valamit nagyon elszúrtak velük kapcsolatban, semmi hasznuk, csak úgy vannak, és időnként (vagy inkább állandóan) nyavalyognak valami miatt... 

Hádész
Ennek ellenére a legnagyobb problémám az ötödik évad második felével volt. Leginkább Hádésszal. Elég szomorú, mert nagyon jó "alapanyag", de a színészválasztás borzasztó lett, egyáltalán nem adja azt, amit várnék, ahelyett, hogy gonosz lenne, csak nevetséges. Például a kék lángoló haj egyenesen gagyi, és hihetetlen, hogy az emberek félnek tőle. Na meg a beszéde... Minden második szó után szünetet tart, mintha a néző annyira idióta lenne, hogy másképp nem érti meg a mondandóját... De h már az ötödik évadnál tartunk, ami nekem feltűnt, hogy mintha elfelejtették volna Henry-t. Időnként úgy érződött, csak dísznek van, mert nem akarják kiírni a sorozatból. :/

Lenne még elég sok mondandóm, nem írtam még arról, mennyire imádom az OutlawQueen és a CaptainSwan párost, mennyire hihetetlen volt két ötödik évados "igaz szerelem" (no spoilers), aztán ott volt Sohaország, Pán Péter, Demóna, Szörnyella, Ursula, Mulan, és még sorolhatnám, de azt hiszem itt felfüggesztem, a lényegesebb dolgokat így is leírtam, a többit pedig átérezhetitek, ha adtok a sorozatnak egy esélyt. Bár az ötödik évad évadzárója nem jött be annyira, mint a többi, nagyon-nagyon várom a szeptember 25-öt, mikor végre jön a hatodik évad. Ütős lehet, ha jól oldják meg, remélem így lesz. Zárásnak pedig linkelek nektek néhány fanmade videót, ami nekem nagyon tetszett, ezek spoileresek lehetnek, így csak saját felelősségre. :)





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése