2013. október 28., hétfő

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 8. - Örökké

Spoiler!



Az igazság az, hogy már két hete befejeztem az utolsó részt is, de az értékelés megírására nagyon nehezen vettem rá magam. Talán azért, mert nem volt hangulatom hozzá, vagy azért, mert egyszerűen azzal, hogy ezt most megírom tényleg lezárul az első SzJG olvasásos időszakom, bár a Kalauzt még nem olvastam, és emiatt még összegzést sem akarok firkantani. Más könyvbe is nehéz volt belekezdeni, és még mindig egy kicsi ürességet érzek magamban, valami hiányzik a napjaimból. De visszatérve az értékeléshez: igyekszek ezt is úgy megírni, mint az előző részekét, úgy tenni, mintha folytatódna még...


1. Reni - 5/5: Igen, úgy gondolom megérdemli a maximális pontot. Éreztem, hogy végre felnőtt, ha valami problémája van, azt igyekszik megoldani, nem feltétlenül fordul magába, zárja ki a külvilágot. Ugyan az elején, még volt egy érdekes pillanata, amikor is nem mondta el Corteznek, na meg a barátainak, hogy ösztöndíjat kapott Párizsba. De például biztos nem egyszerű egy ilyen döntést meghozni, úgyhogy ezt elnézem neki. Törekedett arra is, hogy a Szent Johannában töltött utolsó fél évének minden egyes másodpercét. És annyira sok igaz dolgot fogalmazott meg az utolsó évvel kapcsolatban, hogy tényleg rengetegszer én is elérzékenyültem, pedig még csak tizenegyedikes vagyok... Abban viszont igaza volt Kingának, hogy annyira szerencsétlen, hogy pont az ő balhéja marad el. Pedig azt nagyon vártam.

2. Cortez - 5/5: Sajnos nem okozott meglepetést, hogy Párizsba akar költözni Renivel, mert beleszaladtam egy spoilerbe, de nagyon szerelmes gesztus tőle. (értitek mit akarok mondani? :D) Itt látszott meg, hogy mennyire is szereti a lányt. És még a kocsiját is képes volt eladni, hogy fizetni tudják az albérletet... *.* Meg akarom találni a saját Cortezem!

3. Virág - 5/5*: Igazából ugyan az a vidám hippi, mint eddig. Imádom őt. Nem nagyon tudok újat mondani, így inkább megint a legemlékezetesebb jelenetét osztanám meg, ami számomra az volt, amikor bevitte az öccsét a suliba, mert azt hitte, hogy péntek van és bolhapiac. :)

4. Ricsi - 5/5*: Abból a szempontból, hogy szó nélkül Virággal megy Szombathelyre, olyan, mint Cortez, és ez jó. Azon sem lepődtem meg, hogy pont ő nem tudja eldönteni, mit kezdjen az életével. Az utolsó balhéja pedig fergeteges volt.

5. Arnold - 5/3: Hiába kért bocsánatot, már nem tudom úgy szeretni, mint a legelején. Sajnálom, hogy negatív szereplő lett. Ahogy Reni is írta, talán eddig is csak magára gondolt, csak én nem vettem észre? Visszagondolva ez is alátámasztaná, hogy miért nem érdekelte Reni szerelme Cortez iránt, meg úgy általában.

6. Kinga - 5/5: Ő az a karakter, akire talán leginkább felnézek. A határozottsága, a magabiztossága, a segítőkészsége (például a végén az érettségi előtti tanulócsoportok megszervezése), az, hogy nem érdekli más véleménye, csak magára hallgat, a maga útját járja, nem függ másoktól, mind mind becsülendő. 

7. Gábor - 5/5: Kimondhatatlanul örülök, hogy több szerepet kapott, mint eddig. Kicsit megismertük milyen is ő igazából, végre jelen volt Zsoltiéknál is, jobban belekapcsolódott az osztályközösségbe. Lehet, hogy ezek eddig is így voltak, de most látszódtak igazán. A ballagási beszéde szuperül sikerült. Humoros, szomorú, búcsúzós, boldog... minden fajta érzelem megtalálható benne. Egyszóval pont olyan, amilyennek szerintem lennie kell egy ilyen beszédnek. Ezt a részt muszáj kiírnom: "Ez egyébként az egész osztályunkra jellemző, például szinte soha nem veszekedtünk, irigykedtünk vagy kétszínűsködtünk, sőt, amink volt, azt szívesen bedobtuk a közösbe. "Házik, uzsonna, Edina - sorolta, és kész."

8. Máday - 5/4: Nem a kedvenc szereplőm, viszont szerves része a sorozatnak, és nem mellesleg sok vicces pillanat miatta következett be. És tetszett, hogy láttuk, mikor megtört, és elnevette magát a vonalzócserén. 

9. A-sok - 5/3: Unalmasak. Semmi pozitívum nem jut eszembe róluk, talán csak Tami volt az, aki, úgy ahogy normális volt - de ő is csak az utolsó pár részben. Edina pedig nem normális, és azt hiszem ezt nem kell kifejtenem.

10. Kirándulás - 5/5**: Minden kétséget kizáróan a legjobb kirándulás a négy közül, és nagyon örülnék, ha az én osztályomnak is ilyen lenne az utolsó osztálykirándulás. Az, hogy kitiltották őket a szállásról, az vicces, és az utolsó közös balhé. És nem mellesleg ekkor több olyan kérdésre is választ kaptunk, amire már nagyon kíváncsiak voltunk. Kiderült például, hogy Virág küldte azt a sok gesztenyepürét kilencedikben, azonban az, hogy miért, az számomra rejtély maradt. Cortez név eredetétől kicsit többet vártam volna, mégis ő nagy Ő a nyolc rész során. A legmeglepőbb mégis az colt, hogy Jacques is randizott Dinával. Aranyos, hogy szegény azt sem értette, mit szeretne tőle az A-s lány. 

11. Érettségi - 5/3,5: Ennél azért több leírást vártam. Ott van például Ricsi és a kémia. Legalább arról beszámolhatott volna részletesen, mert azt az olvasók nagy része várta, erre semmi. Legalább anyi megvolt, hogy senki nem bukott meg. :)

Ezen a részen is rengeteget nevettem, és egy csomót sírtam is. Úgy érzem, mintha részese lettem volna az osztálynak, én lettem volna a 13. tanuló, akit soha, senki nem említ meg. Nagyon szuper dolog, hogy lehet ilyen típusú könyvet találni a polcokon, és nem utolsó sorban magyar írónő tollából. Köszön Leiner Laura, hogy részese lehetek SzJG nemzedéknek is, ugyanúgy, ahogy a Harry Potter nemzedéknek. :)

Adatok a könyvről:

Szerző: Leiner Lura
Cím: A Szent Johanna gimi 8. - Örökké
Oldalak száma: 744
Megjelenés: 2013.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése