2013. október 5., szombat

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 7. - Útvesztő

SPOILER!


Megint elsírtam magam. Ez mutatja, hogy mennyire jó, mivel meg megérint egy történet, de könyvön sírni nagyon ritkán szoktam. Mindezek mellett pedig ezt a részt is végigröhögtem. Poénok, érzelmek, barátságok, minden ugyan úgy, mint eddig, és ezt nem bánom.

1. Reni - 5/4: Már azt hittem, hogy a hatodik résztől majd nem fog nyafogni, aztán megint csalódnom kellett egy kicsit. Értem, hogy nagyon nehéz eldönteni, mit is szeretnénk kezdeni az életünkkel, de hogy emiatt például ne vegyük észre, hogy a barátunknak, akit elvileg szeretünk, ugyan olyan problémáink vannak, mint nekünk, sőt talán még nehezebb helyzetben is van, mint mi. Ezért nem kap ötöst, pedig mindemellett tényleg teljesen megváltozott, mióta Cortezzel együtt vannak. A változás természetesen pozitív.


2. Cortez - 5/5: Igen, most már én is imádom. Akarom őt! :D Tényleg minden megvan benne amit szerintem egy baráttól elvárhatunk. És az is becsülendő, ahogy kiáll a saját elképzelése mellett, nem hagyja, hogy a szülei döntsenek helyette.

3. Virág - 5/5: Annyira, de annyira szeretem őt is. Minden butasága ellenére szerethető. Most is tőle származik a kötet legfergetegesebb poénja. http://moly.hu/idezetek/169373

4. Arnold - 5/1: Sajnálom, hogy ennyire megváltozott, bár elgondolkodtam azon, amin Reni is, hogy lehet, hogy eddig is ilyen volt, csak én nem vettem észre? Bárhogy is volt, most már mindegy. Elvesztette helyét a kedvenc szereplők listáján. Reninek igaza volt akkor, amikor megkérte, többet ne keresse.

5. Kinga - 5/5: Szépen lassan, de megkedveltem. Maga sem vallja be, de nagyon jó barét, ott van, ha szükség van rá, a maga módján, de segít. Céltudatos, magabiztos, nem mutatja, ha baj van, megpróbálja megoldani a problémáit, és nem utolsó sorban nemes cél érdekében harcol. 

6. Dave és Kinga - 5/5: A sorozat talán legmeglepőbb fordulata. Sosem gondoltam volna, hogy ők összejönnek. De szuperül illenek egymáshoz, szeretik egymást, amit Dave azzal is igazolt, hogy amíg titkolták kapcsolatukat, megállta, hogy kiírja valahova, hogy kapcsolatba vannak.

7. Vladár - 5/4: Akárki akármit mond, akkor is mélyen legbelül egy nagyon picit kedveli Renit. Segített neki a pályaválasztásban, mert bár Cortez kérte meg rá, megtehette volna, hogy nem segít, de ő mégis megoldotta Reni problémáját.

8. Jacques - 5/5*: Hihetetlen és egyben rendkívül becsülendő az, ahogy kiállt a saját álma mellett. Elviselte azt, hogy a szülei nem beszélnek vele. És a küzdése meg is hozta az eredményt.

9. Az osztályközösség - 5/5**: Nagyon összetartóak, segítenek egymásnak, vagy ha nem tudnak, legalább meghallgatják azt, akinek valami problémája van. Ide is Jacques esete a mintapélda. Mindenki szívesen látta magánál, felvidították, és Zsoli pólója is nagyon jó lett a felirattal. ("Szeretnél befogadni egy kedves francia srácot? Nem beszél, szobatiszta. Hívd ezt a számot…")

10. Szalagavató - 5/5: Már a főpróba leírásakor elsírtam magam, és nem csak a 12/b miatt, hanem mert belegondoltam, hogy már csak két évig van együtt az osztályunk, és ez szíven ütött. Vizuálisan nem láttam a keringőt, a videót, a szalagtűzést, nem hallottam a Vidéki sanzont, nem voltam ott az utána lévő vacsorán, mégis olyan volt, mintha mindezt átéltem volna. Lelki szemeim előtt én is köztük voltam, néha a saját osztályom volt a helyükben, néha kívülállóként láttam mindent, de gyönyörű volt, amit elképzeltem a leírások alapján. Az egyik legjobb, nem feltétlenül vicces rész. 

11. A vég - 5/5 és 5/1: A miatt kap egyszer ötöst, mert a könyvelvágás szempontjából nagyon jól van megírva, de egyébként egyértelműen egyes. Nagyon kíváncsi vagyok, vagyis mikor ezt írom, már csak voltam, hogy mi lesz végül mind Cortezzel, mind Renivel.

Annyira rendes szüleim vannak, hogy ma megvették nekem a nyolcadik részt, így ma már olvasni is fogom. Már csal egy rész van hátra, amit sajnálok, de kíváncsi vagyok a legvégére. Aztán majd jövök az utolsó értékeléssel, és terveim szerint összegzéssel is. De most rohanok olvasni. :)

Adatok a könyvről:

Szerző: Leiner Laura
Cím: A Szent Johanna gimi 7. - Útvesztő
Oldalak száma: 538
Megjelenés: 2012.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése