2014. december 29., hétfő

Gayle Forman: Csak egy nap


Erre a könyvre több okból is kíváncsi voltam. Először is Gayle Forman miatt, mert már a Ha maradnék is tetszett, másodszor, mert a fülszövegben már szóba került egy európai körutazás, és én szeretek utazni, valóságban és könyvekben is. Nagy elvárásaim voltak ezzel a könyvvel, és szerencsére nem kellett csalódnom, a regény lenyűgöző volt, egyszerre valószerűtlen és valóságos.


A történet főszereplője Allyson, akit a szülei érettségi ajándékként befizetik egy európai körútra, amely során még Budapesten is jártak! Annyi tudok örülni a magyar vonatkozásoknak! Aztán találkozik Willemmel, aki elhívja őt a Gerilla Will Shakespeare előadására. Másnap Allyson és Willem újra találkoznak, majd Párizsba mennek, csak egy napra. Ez a nap teljesen megváltoztatja Allyson életét, személyiségét. És Willemét is, de ez csak a Csak egy évben derül ki.



Nagyon-nagyon tetszett a cselekmény, mint már írtam, voltak valóságos és valószerűtlen részek is. Mert például elég kétséges, hogy valaha összefutunk egy ilyen sráccal, akiben rögtön megbízunk és követjük egy idegen városba, országba. E mellett persze Allyson személyiségében történt változások, az átélt érzelmei, dolgai mind-mind valóságosak voltak.
"Egy napon megszületünk. Egy napon meghalunk. Egy nap alatt megváltozhatunk. És egy nap alatt szerelmesek lehetünk. Minden megtörténhet egy nap alatt."
A szereplők nagy része a szívemhez nőtt. Allyson hozzáállását eleinte nem bírtam megérteni az utazással kapcsolatban, aztán rájöttem, hogy én sem szeretem, ha az idegenvezető végigrohan a látványosságokon, folyamatosan beszél, de az érdekességeket kihagyja. Végig szurkoltam azért, hogy, bár rájött arra, hogy nem akarja, hogy a szülei irányítsák az életét, merje is vállalni ezt.

Willemet már az első megjelenésekor imádni kezdtem, és igazából nem tudom pontosan megfogalmazni, hogy miért, mert nehéz okot mondani arról, hogy miért imádunk valakit/valamit, mint hogy miért utáljuk.

Talán még Willemnél is jobban megszerettem Dee-t, annyira vidám volt, segített Allysonnak, és ugyan olyan céltudatos volt, mint Lulu.

Melanie-t azonban nem igazán kedveltem. Az elején még kedveltem, aztán ahogy változott egyre inkább nem. Eleve nem igazán bírom az ilyen lányokat, másrészt az zavart leginkább, hogy Allysont is egyre inkább felejtette el, nem törődött vele, nem támogatta.

Mindent összevetve újabb kedvenc könyvet avattam ezzel, és úgy gondolom Gayle Forman is egy zseni! Mindenkinek el kellene olvasnia! :)

Szerző: Gayle Forman
Cím: Csak egy nap (Just One Day)
Oldalak száma: 392
Megjelenés: 2014 (2013)
Kiadó: Ciceró
Borító: Tetszik, csak az zavar, hogy nem a másikat vették meg, így nem passzol a Csak egy évvel
Kedvenc karakter: Dee, Willem
Legkevésbé kedvelt karakter: Melanie és a szülők
Ami tetszett: A városok, az országok, az utazás, a valószerűtlensége
Ami nem tetszett: Konkrétan nagyon ilyen nem volt
Kedvenc idézet: "Mindig minden a véletlenről szól."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése