2013. július 5., péntek

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók

SPOILER!


Többen is ajánlották nekem ezt a könyvet, mondván, hogy mennyire jó könyv. Én is sokáig szemezetem vele, és nem olyan régen sikerült is elolvasnom… Egy újabb vörös pöttyös, amit imádtam.

Odáig vagyok Párizsért - egy hét és végre ott *.* -, ezért is keltette fel az érdeklődésem ez a mű. Minden szavát ittam, ami Párizsról szólt, és olyan gyönyörűen sikerült ezeket a leírásokat megírnia az írónőnek.  
Annát nagyon megkedveltem. Izgalmas volt végignézni (vagy inkább végigolvasni?) a jellemében bekövetkező változásokat.
Étienne-t is imádtam. Szinte én is beleszerettem. Nagyon sajnáltam, mikor az anyjáról kiderült, hogy rákos. :( Jó egy olyan barátság, mint amilyen Étienne és Anna között van. Volt egészen kicsike rész, ami idegesített, és az az volt, a könyv vége felé, amikor Anna és St. Clair állandóan veszekedett, majd kibékült. DE ez sem rontott a könyv értékéből. 

Étienne apja bunkó. Ennyire egyszerűen az. Élősködik Étienne-en, és a feleségén. Ő akarja eldönteni, hogy mit csinálhatnak, és mit nem, pedig nem is él velük, nem törődik velük (megjegyzem, nagyon jó volt Anna ötlete). Undorító, amit művel, de sajnos van igazságtartalma is ennek a szálnak. :( Erről jut eszembe! Az egész annyira valósághű volt, még ha tudom is, hogy egészen kicsi az esélye annak, hogy velem is meg fog történni ez, vagy legalábbis valami hasonló. 

Ott van Franciaország amerikai iskolája, ami tényleg amerikaira sikerült. Van egy csaj, és annak baráti köre, akik mindenkit piszkálnak, van egy, vagy éppen több, szuperhelyes srác és a többi. Tetszett az egész iskola ötlete. A Roxfortos megjegyzéséért Annának, meg persze Stephanie-nek is pluszpont jár. :)
Pozitívuma az egésznek még, hogy nem lett nagyon nyálas és csöpögős, pedig olyanra várná az ember, hiszen egy tipikus (csak a fülszöveg alapján, ha elolvassuk már nem is annyira), fiatalokról szóló, romantikus regény. 

A borító is elnyerte a tetszésemet. A hátulján ez áll: „szívrabló”. És tényleg, hiszen ez lett az újabb kedvenc olvasmányom. Egyszer mindenképpen újraolvasom majd valamikor. :)

Én ajánlanám mindenkinek, aki szereti a romantikus, a fiatalokról szóló, Párizsban játszódó, vörös pöttyös regényeket. Megéri elolvasni. Nem csalódtam benne, maximum pozitívan. :)

Adatok a könyvről:

Szerző: Stephanie Perkins
Cím: Anna és a francia csók (Anna and the French Kiss)
Oldalak száma: 384
Megjelenés: 2012.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése