2013. július 26., péntek

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1. - Kezdet

SPOILER mindenhol!!!!


Annyian szeretik, beszélnek róla, és állandóan belefutottam az interneten is. Ezek miatt kezdtem érdeklődni a sorozat iránt, mert kíváncsivá tett, hogy mi ebben ennyire jó. Elolvastam, és igen, szerethető, de megértem azt is, akinek nem tetszett, mert voltak benne olyan dolgok, amik engem nagyon idegesítettek. 
És akkor az értékelés kicsit Reni stílusában:

1. Rentai Reni - 5/3: Több minden is bosszantott vele kapcsolatban. Ilyen volt például, amikor felvéve a szent johannás ünneplőjét, megállapította, hogy vastag a vádlija. Egy: ez ellen lehet tenni, kettő: mért pont a vádlija nem tetszik neki, amikor annyi más baja szokott lenni egy tininek a kinézetével. Már a könyv felénél alig bírtam elviselni a mindegy és a bemásolom szavakat. Túl sok volt belőlük. Amiről szót kell még ejteni, az a Cortez-imádat. Erre is csak azt tudom mondani: túl sok. Amikor beállította a gördeszkás videót kezdőlapra, na, akkor esett át a ló túloldalára. Ezektől eltekintve azonosulni tudtam Renivel, hiszen ő is imád olvasni (bár ő szépirodalmat olvas leginkább, én pedig kortárst), benne van a suliújságban (én újságírói álmokat dédelgetek), nem nagyon vannak barátai, és pl. hagyja, hogy kihasználják. Remélem a továbbiakban alakulni fog a személyisége.

2. Reni szülei (leginkább az édesanyja) - 5/2: Egyszerűen nem tudom feldolgozni, hogy valaki 14 év után is alig ismeri a lányát, nem tud róla bizonyos dolgokat, például, hogy nem szereti a majonézt. Az is furcsa számomra, hogy az édesanyja ennyi idő alatt nem tanult meg legalább könnyen elkészíthető ételek megfőzni, vagy egyáltalán kaját rendelni. Fejbe tudtam volna vágni a meteorológus anyát, amiért „kis barátoknak” nevezte Reni barátait. Már nem óvodások! Ami azt hiszem elnyerte a rossz dolgok listáján az első helyet, az a könyvekből nevelés. Nem azt mondom, hogy egy szülő egyáltalán nem olvashat el egy-egy ilyen könyvet, na de az összeset? A „kedvencem” az volt, amikor Reni Arnolddal és Virággal akart elmenni ajándékot vásárolni, erre a szülők megállapították, hogy „durván kamaszodik”.

3. Bencze Virág - 5/4: Nagyon szerethető karakter, bár kicsit – na jó, nagyon – buta. Szuper barátnője lett Reninek, tényleg olyan, amilyenre egy lány vágyhat, hiszen a semmiről is órákat tudnak beszélni. :)

4. Dave és Zsolti szívatásai - 5/5: Imádtam őket. Sokszor hangosan felnevettem, ami nálam nem igazán fordul elő egy könyv olvasása közben, inkább csak mosolyogni szoktam. Azért azt hozzá kell tenni, hogy szemétség volt csak azért elhívni Zsófit és Diát a karácsonyi bálra, hogy egymást bosszantsák.

5. Neményi Arnold - 5/5: Talán a kedvenc szereplőm a könyvben. Okos, intelligens, szeret olvasni, de a bunkósághoz is nagyon ért. Az ő beszólásai is sok jó pillanatot hoztak az életembe. Kicsit fura volt, hogy ő az eminens az osztályban, aztán meg mindig késik, de így lett kerek a karaktere.

6. Szatmáry Kinga - 5/3: Nem igazán tudtam egyelőre megszeretni őt, de volt igazság is azok között, amiket mondott. Például igaza volt, amikor azt mondta, hogy a házi lemásolásával nem lesz okosabb az ember. Tetszett az a két rész, amikor megmutatta a szerethetőbb énjét. Az egyik ilyen az volt, amikor sírt (mikor mindenki lemondta a versenyét), a másik pedig az, amikor Renivel beszélgetett a koripályán. Felcsillant a remény a jelleme javulására. Megérdemelt volna egy hatalmas pofont, amikor nem tudott örülni annak, hogy megnyerte a szavalóversenyt, csak azért, mert a kémiaversenyen nem ért el helyezést. 

7. Antai-Kelemen Ádám, azaz Cortez - 5/3: Egyelőre nem értem mit eszik ennyire rajta Reni. Mondjuk az is hozzájárulhat, hogy én nem látom úgy magam előtt, mint főszereplőnk. Az sem tetszett, hogy Reni, aki jó tanuló, „kúlnak” titulálja azt, hogy Cortez üresen ad be egy házi dolgozatot. Ez pofátlanság szerintem. Volt normális is, de még nem sikerül megszerettetnie magát velem. Majd meglátjuk a továbbiakban hogyan fog ez alakulni. ;) 

8. Reni rajztehetsége - 5/1: Elfogadom, hogy nincs tehetsége a rajzhoz, de egyáltalán nem is próbálkozik. Az, hogy nem tud lerajzolni egy álmot, az a képzelet hiánya, hiszen akár álmodik, akár nem, kitalálni ki lehet egyet. Panaszkodik Vladár miatt, jó tényleg gonosz vele, de ő is tehet arról, hogy így bánik vele. 

9. Ricsi és a kémia - 5/5: Az ebből adódó helyzetek is mind viccesek voltak. És Ricsi is megérdemelte, hogy versenyre küldték. Nehogy már úgy legyen minden következmény nélkül ötös kémiából, hogy semmit nem tanul. 

10. Dolgok, amiket én is szerettem, szeretek, vagy éppen nem - 5/5: Ez a legnagyobb erőssége a könyvnek, hiszen csupa olyan dolog jelenik meg, ami a mi életünk része is volt, vagy még mindig az, mint például: Sims, TeveClub, Kvízpart, Honfoglaló, MSN (ami már nincs is), vagy az a bizonyos „közösségi portál”. Tele volt olyan filmekkel, amiket láttam, sőt szerettem: High School Musical (volt egy nagyon durva rajongói időszakom…), Rocktábor, Házibuli, Miről álmodik a lány?, A Karib-tenger kalózai, Mamma Mia!, Narnia, és a Bűbáj. 
Virág zenei ízlése azonban nem igazán egyezik meg az enyémmel. Nem szoktam azoknak az együttesek zenéit hallgatni, amelyikeknek ő igen. 
Reni olvasmányai hatással voltak rám. Elkezdtem érdeklődni Charles Dickens iránt (a Karácsonyi éneken már túl vagyok, egyébként nem is értem hogyhogy nem olvastam eddig), és Jane Austent is régóta szeretnék már olvasni, és az SzJG csak megerősített ebben. 

11. „[…] meg úgy általában. A Szent Johanna…” - 5/5: Szívesen járnék ebbe az iskolába, hiszen rengeteg lehetőség van, amivel a diákok megtalálhatják azt, ami érdekli őket. Amiket nagyon imádtam: az egyen ünneplő és tesi cucc, a suliújság, a sulirádió, a szakkörök hete, és ebből kifolyólag a szakkörök, a téli programok, az őszi szünet beli programok, a versenyhét, Máday meg a vonalzója (vicces:D, bár én nem örülnék neki, ha lenni ilyen a sulimban) és még sorolhatnám. Ami zavart, vagyis inkább felmerült bennem a kérdés, hogy mért kezdenek Shakespeare-rel mindjárt év elején, mindenfajta háttérismeret nélkül? De ez tényleg egy minimális hiba. 

Elég részletesre sikerült, de muszáj volt, jött. Ajánlanám mindenkinek, aki átélt valamit is a felmerülő dolgok, események közül. Nagyon várom, hogy elolvassam a második kötetet, de van pár olvasatlan könyvem még itthon és kötelezőt is kéne olvasnom. :( Mellékes. Szóval nekem tetszett a könyv, nem a cselekménye, hanem minden más miatt.


Adatok a könyvről:

Szerző:
Leiner Laura
Cím: A Szent Johanna gimi 1. - Kezdet
Oldalak száma: 386
Megjelenés: 2010.

Ja és még egy dolog eszembe jutott. Hogy lehet egy elit iskolában ennyi épphogy kettes szintű tanuló? Nem értem... *fejet csóvál*

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése