2013. július 20., szombat

J. L. Armentrout: Luxen 1. – Obszidián

SPOILER! SPOILER! SPOILER!


A könyvhéten jelent meg, és én már akkor kinéztem magamnak. Nemrég volt időm elolvasni, egy nagyon-nagyon hosszú út során. Nem csalódtam a könyvben. (A molyon 96%-os!! értékelése van)

Először is imádom a borítóját. Nagyon kifejező, főleg az a zöld szín. Meg Daemont is hasonlóan képzeltem el, mint ahogy a borítón ábrázolták (azok a zöld szemek…). 

Amit nagyon szerettem a könyvben, hogy fantasy, ugyanakkor nem szerepelnek benne vámpírok, vérfarkasok, boszorkányok, és hasonló más lények.
Az írónő új lények kreált, olyanokat, amilyenek még nem igazán szerepeltek egyetlen könyvben sem. Jó volt, hogy nem lehetett rájönni (legalábbis nekem nem sikerült) már a könyv elején, hogy milyen misztikus fajjal lesz dolgunk. 

Daemon bunkó… és én mégis imádtam. Főleg akkor, amikor a való énjét mutatta meg Katy-nek. Ha már Katy-ről van szó: könyvmoly, így cseppet sem volt nehéz azonosulni vele, de igazából semleges szereplő maradt számomra. Nem kedveltem igazán, de utálni sem utáltam. 

Ott volt még Dee. Egyszerűen imádnivaló a vidámságáért; a lelkesedéséért; azért mert nagyon szereti a bátyját, legyen az akármilyen bunkó; és azért is, mert a barátait bármi áron képes lenne megvédeni. 

A történet végig izgalmas maradt, ha kezdett volna laposodni az egész, akkor rögtön történt valami, ami tovább fokozta a feszültséget. A Dawson-szálnak kifejezettem örültem, így világossá vált, miért szeretné Daemon, hogy Dee nem barátkozzon Katy-vel. A főhősnőt is sajnáltam apja elvesztése miatt, és az anyját is meg tudtam érteni, hogy új életet akar kezdeni más városban, nagyon messze. 

Azt a részt nagyon szerettem, amikor Daemon először viszi el Katy-t a tóhoz, piros pont szerzés céljából. 

A Daemon szemszögéből megírt részekért pluszpont jár Jennifernek. Teljesen átértékeltem a személyiségét, és hogy miért bánt úgy Katy (cicával), mint ahogy. 

Összességében a mű hozta a megszokott Vörös pöttyös szintet. Ez áll a hátulján: Nahát! Csodálatos. És én ezzel egyet is értek. A fantasy rajongóknak szerintem kötelező elolvasni, de igazából én bárkinek ajánlanám, hiszen egy lenyűgöző könyv.

Adatok a könyvről:

Szerző: J. L. Armentrout
Cím: Obszidián (Obsidian)
Oldalak száma: 424
Megjelenés: 2013.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése