2013. július 18., csütörtök

Suzanne Selfors: Mentsük meg Júliát!

SPOILER!


Ez volt az a könyv, ami először nem keltette fel az érdeklődésemet, ám egyik osztálytársam ajánlotta, így rászántam magam az elolvasására. Nem bántam meg.
Amikor először olvastam a mű fülszövegét, furcsának találtam az alaptörténetet. Shakespeare Júliája egy kortárs könyvben? Ráadásul megváltoztatva az egészet? Mégis nagyon szuper kis történet kerekedett ki. 

Ott volt Mimi, aki utál színészkedni, mégis muszáj neki. És ott volt Júlia – Capuleték Júliája – aki, ahogy Shakespeare is leírja, Veronában éldegél, ahol ősi viszály feszül a két család között. Az eredeti Rómeó és Júliát nagyon szerettem, ezért is idegenkedtem eleinte ettől a könyvtől. Az írónőnek nagyon jól sikerült kibontania az alapot. Jó volt az ötlet, ahogy Mimiék átkerültek a shakespeare-i Veronába – volt benne varázslat, de pont elég. 

Végig izgalmas volt, a karakterek személyisége teljesen máshogy változott meg az események során, hiszen már azzal megváltozott minden, hogy Rómeó és Júlia nem találkozott a bálon. Ebből kifolyólag már lényegében annyi közös volt a dráma és e között a regény között, hogy volt benne Rómeó, Júlia, Mercutio (akit mellesleg itt is nagyon szeretek), Benvolio és a többiek. 

Nagyon tetszett, hogy minden fejezet előtt egy Shakespeare idézetet olvashattunk. És ezek az idézetek előreutaltak a cselekményre. Ezeknek a soroknak rengeteg igazságtartalmuk is van, és ez jó.

Szót kell ejteni a két anyukáról is. Mimi édesanyától nem volt szép dolog, hogy a saját vágyait akarta kiteljesíteni a lánya által. Júlia anyjának, illetve szüleinek, döntését, mely szerint a lányuknak Párishoz kell hozzámennie, még mindig nem tudom elfogadni, megérteni, bár tudom, hogy abban az időben ez volt a dolgok rendje. 

A borítót imádtam. Nagyon jól kifejezi a történetet. Benne van a Júliára utaló ruha, de emellett megjelenik a Mimit, és ezzel a modern kort jelképező rágó és napszemüveg.

Aki szereti a Rómeó és Júliát olvassa el ezt is, nekem nagyon tetszett. Szórakoztató, izgalmas, romantikus. Minden, amire egy tinilány vágyhat. És ne feledjétek:
„Színház az egész világ, / És színész benne minden férfi és nő”
(Shakespeare: Ahogy tetszik – 2. felvonás, 7. szín)


Adatok a könyvről:

Szerző: Suzanne Selfors
Cím: Mentsük meg Júliát! (Saving Juliet)
Oldalak száma: 292
Megjelenés: 2009.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése