2016. január 10., vasárnap

Marni Bates: Segítség, Youtube-sztár lettem!

Bárki bármit mond, egy olvasni szerető embernek mindig megvan, melyik műfajt is kedveli igazán. Az ide tartozó regényekhez nyúl először, hiszen tudja, ez bejön neki, ugyanakkor mindig van egy pillanat, amikor kicsit sok lesz. Másra vágyunk. Nos én is voltam ezzel, mert hiába szeretem, mikor a regény összetöri a szívem a sérült lelkű vagy halálos beteg fiatalokkal, vagy éppen lerágom a körmöm izgalmamban, ahogy közeledik a világvége; úgy éreztem, elég volt. Így jött a Segítség, Youtube-sztár lettem. Mikor először hallottam a LOL-könyvekről nagyon taszítottak, irritált a LOL kifejezés, viszont mindenki dicsérte a regényeket, így kíváncsi lettem. A löketet végül az adta meg, hogy Marni Bates Magyarországra látogatott, egy ilyen lehetőséget nem hagyhattam ki, így megvettem az egyik művét, és dedikáltattam. A többi már történelem, ahogy szokták mondani.

Sokan álmodoznak arról kiskorukban, sőt igazából később is, milyen jó lenne híresnek lenni, milyen jó lenne, ha mindenki ismerné a nevüket. Biztosan? Mackenzie például nem élvezi a hirtelen jött hírnevet. Tökéletesen jó volt neki úgy, hogy a két legjobb barátján kívül más nem vett tudomást róla. Akkor változik meg minden, mikor legnagyobb baklövését levideózzák, és feltöltik a mindenki által ismert Youtube-ra. Mackenzie-n röhög mindenki, aztán az egyik híres zenekar klipet csinál a videóból, és a lány sztár lesz. A szerelemben azonban továbbra is szerencsétlen, és lehet későn jön rá, hogy elszalasztotta a fiút, akinek nem kellett a felhajtás, hogy észrevegye őt. 

A regénytől pontosan azt kaptam, amit vártam. Egy egyszerű, könnyed, vicces történetet, amiben már az olvasó érzi kínosan magát a főszereplő helyében is. Nem szabad elkövetni azt a hibát, hogy sokat várunk el, mert akkor nem fog tetszeni. Itt nem az a lényeg, hogy milyen mélyenszántó gondolatokat közvetít, hanem hogy kikapcsoljon és szórakoztasson. Ennek a célnak pedig tökéletesen megfelel, ráadásul még tanulságos is lehet a mai fiatalság számára, akik az interneten élik életüket. A Segítség, Youtube-sztár lettem! bemutatja azt, ami manapság már szinte bárkivel megtörténhet. Bárki bármit le tud videózni, az felkerül valahová a neten (legyen az a Youtube, vagy a Facebook), és kész is az ismertség, a fél világ egy emberen nevet (szerencsésebb esetben ámuldozik), egy idő után azonban ezek elfelejtődnek, de sosem teljesen, mindig lesz valaki, aki emlékszik, aki felhozza a témát, újra megosztja a videót, és a körnek sosem lesz vége. Mi ebből a tanulság? Gondolkodjunk, mielőtt megosztunk valamit, mert velünk is bármikor megtörténhetne.

Én azt várom az élettől, hogy észrevétlen maradhassak, és jó úton haladok.

A szereplők nagy részét megkedveltem, de kezdjük Mackenzie-vel, mert mégis ő a főszereplő. Imádtam benne, hogy a karaktere valóságos volt. Nem volt tökéletes, igazi szerencsétlen típus volt, akivel könnyű azonosulni. Elismerem, ennyire ciki dolgot azért elég ritkán visznek véghez, azért ez is elég hihető volt. Igazából Mackenzie egy idióta volt, de szerethető módon, szorítottam érte, hogy észrevegye azt, amit kell, helyre tudja hozni az elrontott dolgokat, és minden jó irányba forduljon. Azt viszont sajnáltam, hogy az Ellen showban előadott dalt nem tudom meghallgatni, persze, hiszen ez egy könyv, de ilyenekre mindig vágyok, hogy kicsit valóságos lehessen (és ezért is imádom Colleen Hoover Maybe Someday című regényét).

"A képzelet mindig félelmetesebb a valóságnál. Ez a lélektani hadviselés alapja."
Loganre igazából annyit tudok mondani, hogy "cuki". Ő ennek nem biztos, hogy örülne, de tényleg nagyon aranyos volt. Valamiért igazán megszerettem, mindig átjött, hogy talán többet érez Mackenzie iránt, mint ahogy azt a lány gondolja. Az Ellen Show-s dolog miatt megértettem miért akadt ki, ugyanakkor kicsit megrepedt a szívem, hiába volt elég kiszámítható a vége. Hiszen egy ilyen könyv hogyan végződhetne másként? És mondhatja bárki, hogy kiszámítható, de mindenki kiakadna, ha nem úgy végződne, ahogy. Ott van például A hűséges, szerintem zseniális húzás volt a befejezése, és ezzel sokan egyet is értenek, de mindenki (köztük én is) azt mondja, hogy nem így kellett volna. Mert az embereknek szüksége van olvasás közben a happy endre, mert reményt adnak. Mert ezek töltenek meg minket boldogsággal.

Említettem már, hogy Marni Bates regényének van tanulsága, de nem csak az az egy, közvetít egy ennél sokkal fontosabb dolgot is. Mi is az? Hogy merjünk önmagunk lenni. Merjük felvállalni magunkat, még ha valami hibát is követtünk el, merjük mondani: igen, ez hiba volt. És ha már ma ilyen kitekintős kedvemben vagyok, elhoznám az ide szerintem tökéletesen illő Így jártam anyátokkal idézetet: "Vannak dolgok az életben, amikről tudni lehet, hogy hiba, de mégsem tudod, hogy tényleg hiba-e, mert csak úgy tudod meg, hogy hiba-e, ha elköveted a hibát. És amikor visszanézel, azt mondhatod: igen, ez hiba volt! Tehát nagyobb hiba nem elkövetni a hibát, mert akkor az egész életedet leélheted úgy, hogy igazából nem tudod, hogy az hiba, vagy sem."

Tehát összegezve kinek is ajánlom a Segítség Youtube-sztár lettem!-et? Mindenkinek. Tényleg. Mert megnevettet, szórakoztat, tanít, kikapcsol, boldoggá tesz. Kicsit önmagunkat is megtalálhatjuk benne. Örülök, hogy nem kellett csalódnom, és ezek után mindenképp szeretnék majd más LOL könyveket és szerzőket is megismerni, mert bár talán egy kicsit kezdek kinőni a célközönségből, néha jó valami egyszerűt a kezembe venni, olyat, ami kiszámítható, de élvezetes. Szóval igen, olvassátok el. Megéri!

Szerző: Marni Bates
Cím: Segítség, Youtube-sztár lettem! (Awkward)
Oldalak száma: 272
Megjelenés: 2013 (2011)
Kiadó: Móra
Borító: Nem tudom mit gondoljak róla, fogalmam sincs, tetszik-e vagy sem:D
Kedvenc szereplő: Logan
Legkevésbé kedvelt szereplő: Chelsea, de különösebben őt sem utáltam, de kicsit azért ellenszenves volt
Ami tetszett: Hogy egyszerű, könnyed és vicces, na meg tanulságos
Ami nem tetszett: Nem tudom pontosan megmondani, de semmiképp nem volt tökéletes
Kedvenc idézet: "Mindig az a legrosszabb, amikor nem tudunk valamit. Mert akkor ott marad az ember a megválaszolatlan kérdéseivel."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése