2015. augusztus 20., csütörtök

Jenny Downham: Amíg élek

Ti mit tennétek meg még, amíg éltek? És én? Nem tudom. Persze, van egy-két dolog a lsitán, de sosem foglalkoztam vele igazán, hiszen nem éreztem szükségét, mondván, rengeteg időm van még. Ám Tessa, az Amíg élek főszereplője nem ilyen szerencsés. Csupán hónapjai vannak hátra, de sok mindent meg akar még tenni, ezeket listába szedi, majd nekivág a teljesítésnek.

Érdekesek voltak az egyes pontok, voltak köztük átlagosak, amit mindneki meg szeretne élni előbb-utóbb, ám voltak olyanok is, amiket kicsit furcsálltam. De azt hiszem Tessának joga van mindenhez. Hiszen beteg. És nem a szánakozás, vagy valami hasonló beszél belőlem, de sokkal kevesebb idő jutott neki, mint másoknak, így érthető, ha egyedülálló akar lenni. Felejthetetlen. És sok mindent meg akar tapasztalni.

A szereplők közül a főszereplő öccsét, Calt tudtam leginkább megkedvelni. Felteszi azokat a kérdéseket, amiket mindenki fel akar, de nem mer. Azt hihetjük, hogy a srác még kicsi, hogy megértse, mi történik kötülötte, de aztán jön a meglepetés, néha bölcsebb bárkinél. Mint sokszor a gyerekek, mert ők igazá őszínték. Még ki merik mondani, amit gondolnak, nem hazudnak.

Tessát eleinte nem tudtam kedvelni, pont néhány elem miatt a listán, valamit ahogy a betegségét kezelte, hogy abbahagyta a kemoterápiát, de aztán valahogy mégis megértettem őt. Mit miért tett. Tudta, hogy nincs sok ideje, teljesen mindegy, hogy kemoval vagy a nélkül éli e le az élete további (ám igencsak rövid) részét. Ő az életet választja. Élt. Igazán. Ahogy sokan nem. 

Adamet konkrétan imádtam. Nem tipikus könyves álompasi módon, ahogy mondjuk Daemont a Luxen-sorozatból, de nagyon kedveltem. Ahogy ott volt Tessának, segített neki megtenni az egyes dolgokat. Barátja volt minden értelemben. Az ilyen szerelmi történetek tudnak nagyon meghatni, mert tudjuk, hogy bármennyire tökéletes is, nem tart majd örökkön örökké. De még sokáig sem. 

Zoey-t nem tudtam kedvelni. Elvileg ő Tessa legjobb barátnője, de mégsem volt ott mindig, hogy segítsán. Értem, a helyzet neki sem egyszerű, de néhol viselkedhetett volna érettebben is. (Ennek mondjuk meg is lett a következménye...)

Mindenesetre nagyon tetszett a könyv, így rögtön utána a filmet is megnéztem, ami Most jó (Now is Good) címmel készült el. Nme volt rossz, de nagyon összekavarta a jelenetek sorrendjét, így adaptációként nem szeretem. Sima, egyszerű filmként, azonban igen, és érdemes megnézni. :)

Szerző: Jenny Downham
Cím: Amíg élek (Before I Die)
Oldalak száma: 332
Megjelenés: 2012 (2007)
Kiadó: Ciceró
Borízó: Tetszik, bár láttam már jobbat is
Kedvenc szereplő: Cal
Legkevésbé kedvelt szereplő: Zoey
Ami tetszett: A lista ötletét imádom
Ami nem tetszett: Néhol a szereplők hozzáállása
Kedvenc idézet: "Nincs jobb pillanat a jelennél."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése