2013. szeptember 15., vasárnap

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 3. - Egyedül

SPOILER-es az egész!!


Ha valaki megkérdezné, hogy miért is szerettem meg a sorozatot, nem tudnék épkézláb választ adni, mert magam sem tudom. Csak megtörtént. De amióta olvastam az első részt, egyre nagyobb rajongó vagyok. Mivel éppen a negyedik részt olvasom, ezért lehet, hogy kicsit össze fognak folyni a gondolataim, és ezért bocsánat. ^^
Nem hagytam el az értékelés stílusát. Azt hiszem az összes kötetét így fogom megírni.


1. Reni - 5/3: Nyafog, sír, nyafog, sír... Ebből áll a főszereplő... még mindig. Most azonban többször volt erre oka, mint az előző két részben. Tényleg egyedül volt a 10. osztály első félévében, de részben ő is tehet erről. Arnold vele lett volna, de Reni mindig csak Cortezzel volt elfoglalva. A szóismétlése sem javult. Ezek ellenére azért szeretem őt. Hogy miért is pontosan, azt már a múltkor is leírtam, így ezzel nem fárasztok senkit.

2. Virág - 5/1,5: Nagyon meglepődtem rajta. Valahogy nem gondoltam volna, hogy ő ilyenné válhat. Teljesen kifordult önmagából a Doriánért érzett szerelme miatt, de szerencsére szilveszterkor észhez tért, a könyv végére minden megoldódott, és az emós külsejével is szakít. Ennek nagyon örültem.

3. Arnold - 5/4,5: Bírom őt, de már érzem, hogy nem lesz itt mindig. Érzem, hogy többet érez Reni iránt, mint mutatja. Már csak abból is gondolom ezt, hogy nagyon nem kedveli Cortezt, mindig ott van Reni mellett, próbál közös programokat csinálni vele. Támogatja őt, de sosem kapja vissza azt a megértést, barátságot, amit ad. Meg tudom érteni, miért akad ki olykor-olykor. Sajnálom, hogy el fog menni. 

4. Cortez - 5/1 és 5/5: Nagyon ingadozó, Sokszor érdemli meg az egyest, mert szörnyen bunkó tud lenni. Ötöst például szilveszterkor adtam volna neki, de még azért meg kell győznie jobban, hogy én is imádhassam őt. ;)

5. Viki - 5/1: Lehet, hogy Reni miatt is érzek így, de nem bírom őt. Nem szeretem azokat az embereket, akik tönkre teszik mások életét (vagy minimum a gimnáziumi éveit) azzal, hogy piszkálják őket azért, mert nem olyanok, mint ők, és ez teszi őket boldoggá. És úgy gondolom, hogy nem illik Cortezhez.

6. Ricsi - 5/5: Imádom azt a raszta fejét. :D Szilveszterkor pedig már előre láttam azt, amit a negyedik részben bekövetkezik. Hogy mit, azt most nem lövöm le.

7. Kinga - 5/3,5: Ugyanolyan, mint eddig. Néha nagyon kedves, és próbál segíteni Reninek megoldani a problémáit. Máskor meg nagyon megalázza őt. Ezektől függetlenül egyre jobban szeretem Kingát is.

8. Dorián - 5/1: Nem tudtam megszeretni azért, amit Virággal tett. Undorító. Kész. Pont.

9. Szilveszter - 5/1 és 5/5: Hasonló Cortez pontozásához. A csók mindenképp ötöst érdemel, ahogy Cortez és Ricsi is. A Dorián-Virág eset pedig egyértelműen egyes.

10. Peti - 5/5: Alig szerepelt, de megkedveltem. Igaza van Reninek: teljesen mindegy milyen a stílusa, ha kedves, és jókat lehet vele beszélgetni.

11. Jalapeno - 5/5: Így olvasásra is a legtutibb diákokból álló zenekar. Kár, hogy tudom már a továbbiakat.

12. A 10. osztály első féléve - 5/2,5: Szegény Reni elveszítette erre a félévre a barátait, úgy érezt senkit nem érdekli. Aztán szerencsére Virág is észhez tért, és a végén minden happy lett. Na, de hogy Emó hat tárgyból bukott az nagyon durva. Kicsit lehetne értelmesebb, ha már elit iskolába jár.

Összességében ez a rész tőlem 4,5 csillagot kap. Alig várom, hogy a végére érjek a sorozatnak, közben meg nem. Ez az a sorozat, amit kötelezővé tennék, mert azt hiszem számomra az SzJG is örök lesz.

Adatok a könyvről:

Szerző: Leiner Laura
Cím: A Szent Johanna gimi 3. - Egyedül
Oldalak száma: 458
Megjelenés: 2010.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése