2013. szeptember 26., csütörtök

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 5. - Remény

SPOILER!


Két napja fejeztem be, és még mindig a hatása alatt érzem magam. Ugyanúgy, mint az eddigi részek, megnevettettek, folyamatosan mosolyogtam, és még a náthám és fejfájásom sem vetett vissza attól, hogy befejezzem a könyvet. Mire befejeztem az értékelést, már egy hete befejeztem, de az érzés ugyan az.
Rettenetesen nehéz már pontokra bontani az értékelést, de azért megpróbálom.


1. Reni - 5/4: Egész fejlődőképes. Tényleg érezni lehetett, hogy igyekszik túl lenni a Cortez-dolgon. Voltak hullámvölgyei, nem is kevés, de mégis jobban meg tudtam érteni, mint eddig. Talán azért, mert tudtam a végkimenetelt? Nos gyanítom igen. Viszont mindezek ellenére egyre erősebb lett, akaratereje is megvolt, csak a megvalósítás volt kissé döcögős. Most megint írjam le, hogy mért szeretem mégis őt? Nem teszem, csak annyit tennék hozzá: ő egy igazi tinilány karakter.

2. Virág - 5/5: Oan ariiiii. Félretéve Emó stílusát, imásom őt. Mindig bearanyozza a napomat egy-egy megszólalása, a butasága (ezeknél rendszeresen a fejemet fogom, mégis nevetek). Szeretnék egy ilyen barátnőt. Mindig meghallgatja Renit, imádja az öcsikéjét, a kutyáját, és lényegében mindenkit. :) 

3. Ricsi - 5/5*: Nem tudom kihagyni őt a listából akkor sem, ha nem tudok újat mondani róla. Talán annyit, hogy csodálom, hogy ki tudták bírni Virággal azt, hogy Cortez és Reni is nekik panaszkodott, közben meg nem mondhatták el a másik félnek az egészet. Ez tisztelendő bennük.

4. Arnold - 5/4: Nem sokat szerepelt, de azért megtarthatja egyelőre a négyesét. Az tetszett abban a kis részben, amikor találkoztak Renivel a téli szünetben, hogy nem mutatta, hogy zavarja a Cortez-dolog. Meglepő módon azonban nem hiányoltam túlságosan a történetből. Főleg a végén.

5. Cortez - 5/4,5: Az egész rész alapján még nem érdemel ötöst feltétlenül, de most, hogy már a hatot olvasom, magasan ver mindenkit. De erről bővebben a hatodik rész értékelésében. Annyira látszott rajta végé, hogy többet szeretne Renitől, és ezt Reni is érezte már, de valahogy nem akartak összejönni a dolgok. Sikerült elérnie Ádámnak jaj de fura így, hogy az Are you gonna be my girl lett az egyik kedvenc számom. ;)

6. December 20. - 5/5**: Nem mehetünk el e mellett a nap mellett. Csodálatos volt. A karácsonyi buli.. ahwww *.* Na jó, ennél értelmesebben nem tudom kifejezni azt, amit éreztem, mikor olvastam ezt a részt. Végig vigyorogtam. Meg utána is órákig. Meg még napokig. Sőt ha eszembe jut (ami elég sűrűn esik meg), akkor is mosolygok. Már komolyan boldogabbnak éreztem magam, mint Reni.

7. "Melyik szeptember 8.?" - 5/5*: A kérdés, amitől minden megváltozik. Végre mindenki boldog. :)

8. Kinga - 5/4: Ijesztő. Kegyetlen. Sértegető. Szerethető. Szerelmes. Olykor még kedves is. Most akkor hogy is van ez? Teljesen különbözik a többi karaktertől, a maga útját járja, és éppen ezt lehet szeretni benne szerintem. A kötet legviccesebb pillanatát is ő hozta el az életembe. Ez az az ominózus megszólalás, amikor közölte Zsoltival, ha egy kicsit értelmesebb lesz, talán hajlandó járni vele. Akárhogyis tagadja, nagyon jó barátnője Reninek.  

9. Dave és Macu - 5/5: Macu már szinte az elején olyan volt nekem, mintha eddig is Reniék osztályába járt volna. Kezdetben furcsa volt, hogy Dave úgy gondolta, Macu lopja a személyiségét, de az tetszett, és nem mellesleg kicsit vicces is volt, miután Davet megtámadták, és ellopták a telefonját, Macu mennyire együtt érző volt. Utána összenőttek, és ez így van jól.

10. Jérome és Benoit - 5/?: Na jó, őket nem lehet pontozni, mert még csak nem is szerepelnek teljes valójukban, de azért elég sok fordulatot hoztak. És Cortez olyan édesen volt féltékeny.. és azok a célozgatások, a francia szerelmes dal lejátszatása a sulirádióban. Ezért kellett ez a két karakter ide.

11. Jacques - 5/5: Normál esetben nem említeném meg külön, mert nem szerepel sokat, nem a legfontosabb mozgatórugója a történetnek, de olyan aranyos, hogy szerelmes "Flörába". Mondjuk neki azért hamarabb sikerült lépnie, mint Reninek...

12. Csontváz Carlos - 5/5: Szegénynek elég nehéz élete van. Érdekes dolgokat aggatnak rá, 'játszanak' vele és egyebek. De már ő is része az osztálynak.

Mit ne mondjak, a 11/b egy igazán balhés osztály, és mi mégis ezért szeretjük őket. Poénok, barátságok, szerelmek, viták, kibékülések, csontvázak, ideges tanárok. Pont, ahogy az lenni szokott.

Adatok a könyvről:

Szerző: Leiner Laura
Cím: A Szent Johanna gimi 5. - Remény
Oldalak száma: 488
Megjelenés: 2011.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése