2013. szeptember 21., szombat

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 4. - Barátok

SPOILER!


Nagyon nehéz lesz megírni ezt, mert már közben az ötödiket is elolvastam, de azért megpróbálom nem keverni a kettőt. Ez a rész számomra már abszolút öt csillagos lett. Csak egyre jobban imádom a sorozatot.

1. Reni - 5/3: Nem javul, de azért szeretem. Elég nagy az intelligenciája, de a teljesen egyértelmű, körülötte zajló dolgokat nem veszi észre. Két év alatt nem jött rá, hogy Arnold többet érez iránta puszta barátságnál. Azt sem érzékeli, hogy Cortez is szeretne több lenni számára, mint ami. A fél gimnáziumi élete azzal ment el, hogy sajnáltatta magát, és semmit sem tett, csak próbálta elfogadni a tényeket. Irigylem a Virággal és az Arnolddal való barátságáért (az utóbbiért a könyvtárban történtektől függetlenül). Arnold az, aki ugyanolyan, mint ő. Könyvmoly, intelligens, nem zavarja, ha nincs képben valakivel, mert: "Nem baj az, ha nem vagy mindenki". Virág pedig az, aki buta, de nagyon jó barátnő.


2. Virág - 5/5: Újra az az imádnivaló karakter, aki a harmadik részből hiányzott. Megtalálta önmagát, felhagyott az emós külsővel, és az igazit is megtalálta Ricsi személyében. Rengeteg vicces pillanatot hozott a szürke hétköznapjaimba. A jelenlegi favorit az, amikor osztályfőnöki órán le kellett írniuk, hogy milyen szuperhős képességet választanának maguknak, és ő meg leírja, hogy szuperhős lenne. Nagyon nevettem. :D

3. Ricsi - 5/5*: Azt hiszem átvette a kedvenc szereplő címet Arnoldtól. Vicces, jó poénjai vannak, és nem mellesleg olyan aranyosan védi Virágot. Ez a kedvencem: "-Átmegyek a pótvizsgán! Anyu fogadott mellém tanárt! [Virág] -Akit majd előbb megnézek magamnak - tette hozzá Ricsi szigorúan."

4. Arnold - 5/4: Szeretem a karakterét, és sajnálom, hogy lényegében ki lett írva a sorozatból. Ugyanakkor ha a körülményeket figyelembe vesszük, célszerű volt ezt megtenni, mert mint karakter, megérdemli, hogy Párizsban járhasson iskolába. Az, hogy szerelmes Renibe, az nem okozott különösebb meglepetést, mert szerintem sejthető volt, a csókra viszont kevésbé számítottam. De megértem, hogy tisztázni akart mindent, hogy úgy érezze megtette a tőle telhetőt. 

5. Cortez - 5/3: Átlagosan hármast érdemel. Ugyanúgy, mint az előző részben, hol kedves volt, hol meg nagyon nem. Minden bunkósága ellenére egyre jobban értem, hogy miért szeretik őt a Szent Johanna gimi rajongók. 

6. Viki - 5/1: Nem szerettem meg. Nagyon nem bírom az olyan embereket, akik mások szenvedéséből viccet űznek. Aljas és undorító dolog. (Aki olvasta a harmadik részről írt értékelésemet, az láthatja, hogy a véleményem ezen a téren nem változott.

7. Kinga - 5/4: Ő okozta ebben a részben a legnagyobb meglepetést. Sosem gondoltam volna, hogy szerelmes Zsoltiba, de nagyon szurkoltam nekik. A múlt idő azért van, mert már tudom a továbbiakat. Egyébként Kinga határozottságát nagyon irigylem. Őt sem feltétlenül érdekli, hogy mit gondolnak róla mások, máskor meg pont attól van kiakadva, hogy nem őróla szól minden. A versenyzési mániáját viszont nem szeretem.

8. Zsolti - 5/5: Imádom őt is. Elég sok vicces helyzet az ő jóvoltából történt meg. A verse pedig az adatlapján... hatalmasat röhögtem. :)

9. Dave - Általában 5/4,5, a könyvtárban 5/1: Jól kitalált karakter, de hogy a könyvtárban történteket is 
képes volt kiposztolni, az kiverte nálam a biztosítékot, és megértem, hogy Reni miért akadt ki rajta ennyire. 

10. Dorián - 5/-1: Nem tudok plusz pontot adni neki, de még nullát sem érdemel. Undorító, amit Virággal tett. Úgy sajnáltam Emót, amikor a valentin-napi post it-eket levette a szekrényéről. Gyűlölöm Bíró Doriánt. Csak így, egyszerűen.

11. Osztálykirándulás - 5/5: Egyértelmű kedvenc rész. Az este a Balaton partján... ahw! Ez a nem alszunk kiránduláson ismerős. A legutóbbi osztálykirándulásunkon én kerek két és fél órát aludtam. :D

12. Sírás - 5/5: Az lett a második könyv, amin elsírtam magam. Pedig ez még csak a negyedik rész volt. Mi lesz velem az utolsó rész után?? Sírtam, mikor Arnold szerelmet vallott Reninek, meg mikor megcsókolta, meg mikor Reni megtudta, hogy Cortez régóta nem jár Vikivel, meg Arnold utolsó szavain, akkor, amikor a suli előtt a lépcsőn ültek.

Örülök, hogy megtalált a sorozat. A hétköznapokon nagyon jól esett nevetni a poénokon. Csak arra kell figyelni, hogy órán (mikor valaki felel, aki nem te vagy:D) ne röhögj fel hangosan! Elég nehéz dolog.

Adatok a könyvről:

Szerző: Leiner Laura
Cím: A Szent Johanna gimi 4. - Barátok
Oldalak száma: 444
Megjelenés: 2011.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése