2013. szeptember 9., hétfő

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 2. - Együtt


Azt hiszem most már én is beletartozok a Szent Johanna gimi sorozat rajongói közé. Nagyon megszerettem az egészet, pedig elvileg csak egyre jobb lesz. Ezt is pontozásos rendszerben írom meg, és próbálom összevetni ezt a részt az előzővel. Miben vagy éppen miben nem fejlődött az SzJG.
És akkor az értékelés:

1. Reni - 5/3: Rettenetes sokat nyafog, de nem tesz semmit azért, hogy a dolgok esetleg másképp alakuljanak. Csodálkozik, ha strébernek tartják, és csak kihasználják, ha pénteken már hétfőre tanul, és szinte utálja a szüneteket. Persze, tök jó találkozni megint a többiekkel, de amit ő csinál, az már túlzás. Azt még mindig nem tudom felfogni, hogy pont a vastag vádlija zavarja az ünneplőben, de legyen. Legalább nem hasonlít a többi könyvben szereplő tinihez. Elvileg nagyon jól fogalmaz, mégis ez valahogy nem látszott mindig. Túl sokat használja a másolom, no comment és mindegy kifejezéseket. Nagyon tudtak idegesíteni. Ja igen: a "meteorológiai befolyásoltság alatt állok" mondat, és ezek variációi is a kelleténél többször szerepeltek. Mindezek ellenére azért kedvelem Renit, mert végre egy könyvmoly főszereplő. Egyszer szeretném elolvasni az összes olyan könyvet, amit ő is olvasott.


2. Reni szülei - 5/1,5: Még mindig nem, nem, és nem. Túl sok kamaszkezelő könyv, és túl kevés valóság. Mármint nem úgy tűnik, mintha maguktól nem képesek megérteni a saját lányukat. Jó, biztos nem mindig egyszerű, de akkor is! A pótvacsik viszont nagyon aranyosak. :)

3. Virág - 5/4,5: Nagyon jó barát, viszont szörnyen buta. De nagyon vicces pillanatokat okozott nekem. Jókat nevettem.

4. Arnold - 5/5: Még mindig ő a kedvenc szereplőm. A beszólásai, az intelligenciája, minden szuper benne. A késéseinek okán meglepődtem, és kicsit vicces is, hogy azért késik, "mert így látja jónk". :)

5. Kinga - 5/3: Rajta nem lehet kiigazodni. Egyszer tök kedves, meg segít, aztán meg megaláz. Kíváncsi vagyok milyen lesz a sorozat végére.

6. Cortez - 5/3: Hát, nem igazán kedvelem egyelőre. Sokszor tök bunkó, egyáltalán nem érdekli a tanulás, pedig nem hülye. Nem igazságos, hogy az ilyenek menők...

7. Edina - 5/0,5: Erre nem tudok több pontot adni. A viselkedése taszító, túlságosan nyomul Cortezre, és semmi más nem érdekli AKÁ-n és saját magán kívül.

8. Reni és a rajz - 5/1: Szörnyű. Semmi kreativitása nincs. Egy valentin-napi képeslapot azért nem olyan nehéz összehozni. Kell sok szív, piros és rózsaszín, és akkor egy kettes már meg is van. Megértem miért ilyen vele Vladár.

9. Osztályátlag - 5/2: Hogy lehet egy magániskolában ennyi épphogy kettes szintű tanuló? Felfoghatatlan a többség nemtörődömsége. Mondjuk ehhez sokban hozzájárul az is, hogy Reni mindig odaadja lemásolásra a házit, meg képes képes lesúgni egy komplett TZ-t, méghozzá mind a két csoportot. 

10. Osztálykirándulás - 5/5: Tipikus. :) Nagyon hasonlított a mi tavalyi kirándulásunkra. Egyébként szerintem mindenkinek egyaránt így telik el.

11. Nosztalgia - 5/5: Ugyan nekem sokszor az általános iskola jut eszembe - már csak az életkor miatt is -, de ez a legnagyobb előnye a könyveknek. Én is rengeteget MSN-eztem, iWiW-eztem, fent vagyok Facebook-on, volt tevém, és honfoglalóztam, valamint kvízpartozni is szerettem, sőt még ma is szívesen játszok néha.

12. Szent Johanna Alapítványi Gimnázium - 5/5**: Álmaim iskolája. Szeretem a sulit, ahova járok, sok a program, de az SzJG-ben még több. Például ott a farsangi bál. Van egy témája, az alapján kell beöltözni, és ezt mindenki komolyan veszi. Tök jó a sulirádió, és az iskolaújság szerkesztői közé is szívesen tartoznék. 
Egyszóval minden király. ;)

Mindenkivel elolvastatnám a sorozatot. Nem a cselekménye, hanem minden egyéb miatt, Respect az írónőnek!

Adatok a könyvről:

Szerző: Leiner Laura
Cím: A Szent Johanna gimi 2. - Együtt
Oldalak száma: 394
Megjelenés: 2010

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése