2017. február 1., szerda

Ez történt - 2017. január


Emlékeztek, hogy a decemberi összefoglalóban azt írtam, hogy januárban sem lesz majd sok időm, így legkésőbb februárban találkozunk? Hát azért ennyire nem gondoltam komolyan. :D Nagyon sajnálom, hogy egy bejegyzésre sem futotta, de tudjátok mit mondok erről. Februárban mindenképp igyekszem beírni magamat, minél több bejegyzést megírni előre is. Vannak más terveim is, Valentin-hét, rovatok, stb., remélem előbb, mint utóbb sikerül is megvalósítani. Olvasás terén még a vizsgaidőszak mellett is meglepően eredményes hónapot zártam. Filmes/sorozatos téren most kicsit kevesebb volt, de inkább nyilván tanultam. Tegnap megvolt az utolsó vizsgám is, így vagy úgy, végeztem a félévre. Mindössze egy tárgyamnak tudom csak a jegyét. :D

Mint már írtam, olvasás terén jól alakult a január, összesen nyolc különböző regény fordult meg a kezeim között. Az év első napjaiban befejeztem a Bukott angyalok városát, és így végre elolvastam az első Párbajos könyvemet is. Aztán volt itt újraolvasás, recenzió, hosszabb-rövidebb és jobb-rosszabb is, de ami biztos: a Maxim kiadó uralta a hónapomat, az elolvasott könyvek fele Dream válogatás. A magánkönyvtáram olvasottságát is siekrült már 3%-kal feljebb tornázni, haladok a 80%-os cél felé!!

Sorban az olvasások:
Cassandra Clare: Bukott angyalok városa
J. K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája (illusztrált)
Jennifer E. Smith: Ilyen a boldogság
Meg Rosoff: Majd újra lesz nyár...
David Levithan: Nap nap után
Ruta Sepetys: Tengerbe veszett könnyek
Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó
S. D. Hendrickson: My Lucky Days (ezt csak épp elkedztem tegnap este)

Beszerzések:
Elég eseménytelen volt a január ezen a téren is, mindössze egyetlen könyvvel gazdagodott a magánkönyvtáram. A Maxim kiadótól kaptam meg recenziós példányként a Tengerbe veszett könnyeket, már el is olvastam, a héten még szeretném hozni az értékelését is. Elöljáróban annyit, hogy most sem csalódtam az írónőben, fantasztikus élmény volt a regény, megrázó, de fantasztikus, újabb kedvencet avattam.

A blog:
Hát igen, az év végi összegzős bejegyzésen kívül semmi nem került ki a blogra. Sajnálom, hogy ennyire nem volt időm és energiám, de ezen változtatni már nem lehet. Mint már írtam, februárban igyekszem bepótolni mindent, újult erővel vágok bele a blogolásba. Lehet kinézetet is cserélek, rovatokon gondolkodok, rengeteg könyvértékeléssel vagyok elmaradva, és nyilván a Párbaj miatt is ezekkel mindenképp szeretnék haladni. Na meg mivel ez a blog témája... Értitek azért ugye? :D

Ezeket néztem:

Doctor Who (Ki vagy, Doki?)
Egy év alatt mindössze egyetlen részt kaptunk. Egyet. Elég rossz ennyit várni, bár én kicsit később értem be a sorozatot, mint ahogy a kilencedik évad utolsó részét leadták, de azért na. Ez a karácsonyi epizód nagyon jól esett a lelkemnek. Egyrészt, mert végre visszacsöppenhettem a Doktor és a Tardis világába, másrészt egyébként is jól sikerült. Nem a valaha volt legjobb rész, de nagyon jó megszólalások voltak benne és bírtam Grantet és Lucy-t is. Egyedül az a sipítozós játék ment az idegeimre. :D Capadli-val is végre tudtak mit kezdeni, itt mondtam rá, hogy igen, ő a Doktor, erre a tizedik évad lesz az utolsója. :(

Teen Wolf (Farkasbőrben)
Tartom, hogy a hatodik évad talán az eddigi legjobb. Fantasztikus, izgalmas, a látvány, meg úgy minden. Egyedül Stiles hiányát nem szeretem, mégiscsak kedvenc szereplő, de hát ugyebár pont ez az évad lényege. Egyébként a januári részekkel újabb kedvenc részt avattam, a rész a Ghost Town-nal nagyon creepy, de király volt. Aztán meg átmentek a készítők még kegyetlenebbe, és sorra viszik el az embereket... A kilencedik rész gyilkos volt az emlékekkel, és a tizedik a winter finale. :(

This Is Us (Rólunk szól)
Januárban végre behoztam a lemaradásomat, és beértem a sorozatot. Ez is fantasztikus, részről részre csak egyre jobb, és szerencsére már a második és a harmadik (!!) évadot is berendelték. Imádom követni minden szereplő életét, nehézségiet. Imádom a különböző idősíkok váltakozását. Kimondottan feel good sorozat minden szomorúsága és keserűsége ellenére is. Mindneképp ajánlom. 

Misfits (Kívülállók)
Két hónap után, de végre ezt is folytattam. Az első két évadot egyenesen imádtam minden gusztustalansága, furcsasága és idiótasága ellenére is. Rengeteg jó poén van benne, jók voltak a karakterek. A hamradik évaddal már bajban vagyok. Távozott az a szereplő, aki leginkább életet lehelt a sorozatba, hozták az ő 2.0-ás verzióját, de nem sok sikerrel, és sok minden változott amúgy is. Persze vannak jó pillanatai, vannak, akiket imádok, de nem kizárt, hogy a harmadik évad után kaszálom a sorozatot. 

How to Get Away with Murder (Hogyan ússzunk meg egy gyilkosságot?)
Most jött vissza a sorozat a harmadik évad második felével, egy rész ment le, én pedig még mindig ugyan úgy imádom. Viola Davis még mindig fantasztikus, mindent elképesztően jól hoz, bármit kell eljátszani, ő megcsinálja. A múlt-jelen összevágása megint szuper, a nyomozás is megindult, kíváncsi vagyok, mi lesz a megoldás, mert tuti nem az, amit most próbálnak elhitetni. Ez nem az a sorozat. :D

Káosz karácsonyra
Hát ez nem az én filmem. Egy könnyed vígjátékra számítottam az előzetes alapján, de nagyon nem volt az. Nem fogott meg, sokszor nem is tudtam követni, ki kicsoda, ki kivel van, kinek mi a baja. Jó poénok sem voltak, teljesen más stílusú az egész, mint amit várna az ember. 

A hónap dala:


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése