2015. december 31., csütörtök

Újra összegzünk - avagy mi is történt 2015-ben


Eltelt egy újabb év, így ismét itt vagyok az összegzős bejegyzésemmel. 2015-ben nagyon sok minden történt velem, melyek közül a két legfontosabb az volt, hogy leérettségiztem, majd Ausztriába költöztem. Mindegyik hatalmas öröm volt, sok volt a változás, néha nehéz volt, de összességében szuper évem volt, amihez nagyban hozzájárult az is, hogy idén nyáron újult erővel vágtam bele a blogolásba. Az érettségi végeztével ok lett a szabadidőm, rájöttem, van egy blogom, amivel érdemes lenne többet foglalkozni. Elkezdtem behozni magam a bejegyzésekkel, sokat fejlődtem, és igazán megszerettem az egészet. Bár decemberben nem született annyi bejegyzés, mint előtte, vagy mint szerettem volna, mert egyszerűen nem volt hangulatom, mégis 91 bejegyzés született meg, ami számomra rengeteg. Jövőre is szeretnék minél többet írni, kicsit fellendíteni a facebookot, tovább fejlődni. Remélem velem tartotok majd 2016-ban is.

Idén sem maradhat el a statisztika, úgyhogy vágjunk is bele!
Idén elolvasott könyvek száma: 58 darab (ez néggyel több, mint tavaly, nagyon örülök, hogy ennyit sikerült a rengeteg tanulás és egyebek mellett is)
Ezek közül ennyiről írtam a blogon: 30 db
És ennyiről tervezek még: 5 db
Idén elolvasott oldalak száma: 19694 oldal (Sajálom, hogy a 20000 nem lett meg, de így is jóval több, mint tavaly)

Félbehagyott könyv: Hivatalosan csak egy, gyakorlatilag kettő (a másodikat nyár óta "olvasom")
Újraolvasás: 11 db
Angolul olvastam: 10 db
Át fogom vinni 2016-ra: 1, méghozzá a Shadowst Jennifer L. Armentrouttól

Ennyi könyvet szereztem be idén: 71 db (inkább meg sem mondom, mennyir sikerült elolvasni belőle:D)

Női írótól olvastam: 47 db, ebből magyar mindössze egy (ezen jövőre szeretnék kicsit változtatni)
Férfi írótól olvastam: 11 db, ebből magyar 3 (ezt is szeretném kicsit növelni)

Top 5+1 könyv 2015-ben, az újraolvasásokat nem nézve, nem feltétlenül sorrendben:
4. Andy Weir: A marsi

Az év legnagyobb csalódása: B. M. Grapes: Jóslatok hálójában
Az év legnagyobb meglepetése: Kerstin Gier: Smaragdzöld 

Ennyi sorozatot kezdtem el: 10 db
Ennyi sorozatot fejeztem be: 4 db

Az idei legrövidebb könyvem: Veronica Roth: The World of Divergent: The Path to Allegiant (50 oldal)
Az idei leghosszabb könyvem: Anna Todd: After We Fell (834 oldal)
A legszebb borító: 

Az év filmadaptációja: Az éhezők viadala: A kiválasztott 2. rész

Tavaly is tettem öt könyves fogadalmat, lássuk, hogyan is alakultak a dolgok, illetve jövőre is teszek öt könyves fogadalmat.

1. Az első fele az évnek nagyrészt újraolvasással fog telni
Hát ez nem jött össze, összesen sem volt hű de sok újraolvasásom, de a sok új könyv mellett nehéz, de szeretek újraolvasni könyveket, de a Harry Pottert elolvastam megint, és amúgy is ez volt a fő célom ezzel.

2. Idén is félreteszek egy 200-ast minden elolvasott könyv után
Sikerült, bár az év második felében ez már egy euróssá vált a forint hiánya miatt. :D

3. Többet olvasok angolul
Ez is sikerült! Bár még mindig jó lenne ezt a számot növelni, szintén nem egyszerű dolog, és egyébként is örülök ennek az eredménynek.

4. Igyekszem befejezni az elkezdett sorozatokat (már amelyiknek megjelent, vagy meg fog jelenni az utolsó része is)
Mindössze négy sorozatot sikerült befejeznem, úgyhogy ez csúfos kudarcnak számít. Majd talán jövőre!

5. Legalább 50 könyvet megint elolvasok
Szintén sikerült! Már a 60 is majdnem meglett, büszke vagyok erre a mennyiségre, tudom, hogy valaki ennél jóval többet olvas, de nekem ez is nagyon nagy szó.

Összességében tehát ötből három sikerült, a másik kettő is részben, úgyhogy egész jó voltam benne. :D Lássuk a jövő évre vonatkozó fogadalmakat!
1. Teljesítem a Könyvmoly Párbajt
2. Továbbra is sokat foglalkozok a bloggal, hiszen nagyon szeretem csinálni
3. Igyekszem teljesíteni a Várólista csökkentést
4. Folytatom a megkezdett sorozataimat (legalább 10 olvasás)
5. Legalább 25 olvasatlan magánkönyvtári könyvet elolvasok

Mint minden évben idén is akadtak elsők, így megint hozom a listámat. :)

Idén először: 
-Vezettem ezt a listát többé-kevésbé 
-Vettem részt tablófotózáson 
-Volt Szalagavatóm 
-Jártam Slam-esten és imádtam, azóta sajnos még egyszer sem jutottam el:/ 
-Lett meg az írásbeli nyelvvizsgám ezúttal nulla készüléssel..:D 
-Jártam egyetemi nyílt napon 
-Szerenádoztam 
-Érettségiztem (és szerencsére utoljára is) 
-KRESZ-vizsgáztam 
-Vezettem 
-És lett jogsim 
-Vettem részt a molyos szülinapi ajándékozáson 
-És a molyos szülinapi képeslapozáson is 
-Voltam banketten 
-Festettem be lilára a hajamat 
-Költöztem másik városba 
-És országba 
-Használtam a snittet (tekintve, hogy idén indult:D)
-Dedikáltattam Simon Mártonnal, Kemény Zsófival, Leiner Laurával és Marni Bates-el 
-Vettem (veszek) részt német kurzuson 
-Lett felnőtt színezőm 
-Jártam Lubljanában és Grazban 
-Kaptam recenziót 
-Jelentkeztem a Könyvmoly Párbajra 
-És a Várólista csökkentésre 
-Lett meg egy CD-m a kedvenc együtteseimtől (kettő van, mindkettőjük idei CD-jét megkaptam anyáéktól) 
-Ittam forralt bort 

Azt hiszem könyves szempontból is elég eredményes volt ez az év, remélek hasonlókat jövőre is. 
Így a bejegyzés végén szeretnék mindenkinek nagyon boldog új évet kívánni, remélem csodás évetek lesz, bekövetkezik, amit szeretnétek, este/éjjel pedig érezzétek nagyon jól magatokat! Na és persze remélem, hogy találkozunk 2016-ban is! 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése