2015. november 28., szombat

A kiválasztott 2. - Film


Az éhezők viadalávsl először a film körnékén ismerkedtem meg, az már pontosan nem rémlik, hogyan, de nem kizárt, hogy a moziban láttam az előzetesét. Felkeltette az érdeklődésem, ám mikor megtudtam, adaptáció, először olvasni akartam, így anya megvette nekem az első részt. Annak ellenére, hogy kíváncsi voltam, kicsit tartottam is tőle, féltem, hogy nem az én stílusom, csalódás lesz, de végül belevágtam, és így lett az első disztópia, amit olvstam. Ezután megnéztem a filmet, majd jött a következő két könyv, és a második adaptációra már várnom kellett, és a moziban néztem meg, szóval úgy nagyjából három éve tart a szerelem. Izgatottan vártam a befejező részt is, hiszen eddig jó tapasztalataim voltak a filmmel, és azt kell mondjam, ez most se változott. Jót tett A kiválasztottnak, hogy ketté bontották.

Könyvben a harmadik rész tetszett legkevésbé, teljesen mássá vált az egész, hiszen ebben már nincs Viadal, a sorozat alapja szűnt meg, ám filmben nagyon jól jött át az egész. A látvánnyal sokkal izgalmasabb és jobb lett. A második filmre maradt a lázadás igazán érdemi része, a harcok, és a halálok, amiből sajnos egyet sem vágtak ki. Két olyan személy van, aki meghal, amiből az egyiket igazán nehezen viseltem szélesvásznon is. Ezzel szemben a másik, ami a könyvben megdöbbentő volt, az itt nem jött át. Teljesen érzelemmentes lett maga a pillanat (utána is csak egyszer, maximum kétszer érződött az illető elvesztése miatti fájdalom), és az, aki nem olvasta a regényt, lehet nem is érti, hogy most akkor meghalt, vagy nem.

Van pár olyan dolog, ami nem tetszett a filmben, most azokat szedném össze. Innentől SPOILER (kijelöléssel olvasható). A könyben Prim és Coin halála megdöbbentő fordulat volt, egyáltalán nem számítottam rá, míg ott teljesen egyértelmű volt. Finnick és Annie esküvőjén Katniss és Prim hosszú ideig ölelik egymást, amit ráfoghatnánk, hogy csak a helyzet miatt, és mert tudják, nehéz idők jönnek, de sosem ölelkeztek így. Ráadásul a zenével az egész az egyik fél ami persze, hogy nem Katniss halálát vetítette elő számomra. Coin lelövése is várható lett, mivel nem egy ember "szidja" őt, meg amikor megtudja Katniss, hogy ő küldte az utolsó bombákat, látni lehet az arcán, hogy elhatározta magát. Na meg túl sok ideig várt a nyíl ellövésével. SPOILER vége.

A látványvilág a kedvencem, az mindig tökéletes volt, mind a négy részben. A 13. körzet ábrázolását imádtam, nagyon jól visszaadták, hogy a föld alatt van. A Kapitólium felé menet az ilyen-olyan, a játékmesterek által készített veszélyek szuperül sikerültek. A mutánsok az alagútban ijesztőek lettek, bár nagyon nem így képzeltem el őket, és inkább illettek volna bele az Útvesztő-trilógiába, mint ide, de azért jók voltak. Na meg persze megvolt a tipikus "tudod-hogy.meg-fogsz-ijedni-de-megijedsz" jelenet is... :D

A színészek évről-évre fejlődtek, ám most valahogy Jennifer Lawrence nem fogott meg, nem tudta átadni azokat az érzelmeket, amiket kellett volna, számomra most egysíkú volt a teljesítménye. Ezzel szemben Josh Hutcherson alakítását imádtam, főleg az őrült részeknél (de a kedvenc jelenetem az előző film végén a rángatózása). Woody Harrelson még mindig a kedvencem, ahogy maga Haymitch karaktere is, mellette pedig Effie az örök kedvenc, a végén az egyik ruhája gyönyörű volt. Le a kalappal a részek smikeseinek, és ruhatervezőinek/készítőinek.


Fantasztikus és igazán méltó befejezés lett, mindenképpen meg kell néznie annak, aki az előzőeket is szerette, és/vagy olvasta a könyveket. Egyedül a vége volt nagyon-nagyon béna szerintem (az "epilógus" rész), valahogy nem illett az egész stílusába, ráadásul Katniss ruhája borzalmas volt. De e mellett el tudok tekinte, ugyanis a regényben sem szerettem ezt a részt. Na, szóval aki nem látta eddig, mindenképp pótolja, megéri!

"Hölgyeim és Uraim! Kezdődjéj hát a 76. Viadal!"

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése