2016. december 31., szombat

Ez történt - 2016. december


Tudom, tudom, egyenesen botrányos, amit ebben a hónapban blogolás szintján űztem. De sajnos tanulás mellett blogolni már nem volt hangulatom, karácsonykor, mikor lett volna időm, nem volt nálam laptop. Így alakult, nincs mit tenni, és januárra sem ígérem, hogy jobb lesz a helyzet. Tudjátok, a viszgaidőszak senkit nem kímél, ha máskor nem, majd februárban találkozunk. :D Na jó, azért egy-két bejegyzésre csak futja majd a tanulás mellett is. Egyébként pedig sokat gondolkodtam, hogy egyáltalán megírjam e ezt a bejegyzést, mert itt az ideje a szoksáos év végi összegzésnek, de mint olvashatjátok, mindkettő meglesz. Mert hát mégiscsak különböznek. 

Olvasás szempontjából szerencsére jobb a helyzet, mondhatni átlagos hónapot zártam. Összesen hat könyv fordult meg a kezem között devemberben. Először is befejeztem a még novemberben elkezdett Vörös betűkkel, sőt, már írtam is róla. Majd egy kis megszakítással jött három angol könyv, két jobb, egy rosszabb, és két molyos kihívás teljesítése miatt egy Kemény Zsófi verseskötetet is elolvastam. Majd elkezdtem a Bukott angyalok városát, szerettem volna még ezt, meg még egy könyvet, elolvasni, de sajnos nem jött össze. Na jó, össze nem omlottam azért.

Sorban az olvasások:
Anne Bishop: Vörös betűkkel
Krista Ritchie - Becca Ritchie: Addicted to You
Kemény Zsófi: Nyílt láng használata
Joey Graceffa: Children of Eden
Lex Martin: Shameless
Cassandra Clare: Bukott angyalok városa

Beszerzések:
Khm... tudjátok, az úgy volt... Minden a karácsonnyal kezdősött. Gondolom senki nem lepődött meg, hogy a karácsony miatt megnőtt a polclakóim száma. Na meg az is segített, hogy Magyarországon is jártam. Először a molyos karácsonyi ajándékozás keretein belül érkezett hozzám két (!!) könyv, majd anyáéktól kaptam meg az egyik legszebb könyvet, amit valaha láttam, nevezetesen: a Fantastic Beasts and Where to Find Them forgatókönyvét. Majd volt egy kis Libris megállónk, tesómtól megkaptam a Harry Potter színezőt, majd barátnőm nyújtott kihagyhatatlan ajánlatot, és végül az Alexandrában zártam az éves könyves vásárlásaimat. De akkor nézzük cím szerint:
J. K. Rowling: Fantastic Beasts and Where to Find Them: The Original Screenplay
J. L. Armentrout: Oblivion - Feledés 2.
J. L. Armentrout: Obsession - Függőség
Harry Potter színezőkönyv
J. K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája (illusztrált kiadás)
Stephanie Perkins: Isla és a hepiend ennek a magyar címétől még mindig ráz a hideg...
Katie McGarry: Take Me On - Kísérj el!
Anna Todd: Nothing More

A blog:
Hát igen, itt már nem tudok sokat felmutatni, és már írtam is, miért nem. Mindössze egy értékelés és egy Book Tag került fel. A Book Tag is azért, hogy ne csak egy bejegyzés legyen a hónapban. Igazábül azt is napokig tartott megírni, annyira nem volt időm és energiám. Sajnálom, hogy így alakult, de tudjátok, hogy nálam még mindig nem a blog az első a fontossági sorrendben, még mindig csak hobbi. :)

Ezeket néztem:

Once Upon a Time (Egyszer volt, hol nem volt)
Na jó, csak egy rész volt decemberben, aztán szünetre volnult a sorozat. Egy, mindig utálom ezeket, mert heti egy rész amúgy sem sok, aztán meg még bedobnak egy több hónapnyi szünetet... Kettő, én vagyok az egyetlen, akit zavar, hogy a tizedik résszel felezték a 22 részes évadot? :D Egyébként a félévadzáró nagyon tetszett, imádtam a Pilottal való párhuzamokat, Reginát mindig bírom, és bár a kívánság világ először kicsit fura volt, de bírtam. A vége meg... Ütött rendesen, kíváncsi vagyok. De persze majd márciusban folytatódik...

Teen Wolf (Farkasbőrben)
Hát nem ez is két hét szünetre ment öt rész után? Épphogy elkezdődött november közepén, de legalább jövő héten már folytatódik. Szerencsére az évadot is imádom, minden résszel egyre jobban és jobban, az ötödik részben újra itt volt Stiles, nagyon érdekes az egész, és már kezdenek haladni a megoldás felé, de még úgyis lesz sok bonyodalom. Erre is nagyon kíváncsi vagyok, alig várom a többi részt. De kicsit mégsem, mert ez az utolsó évad. :(

This Is Us
Sajnos most sem sikerült még beérnem, csak egy részre volt időm, de az is jól esett minden komolysága és szomorúsága ellenére. Nagyon erős sorozat, ha más nem februárban mindenképp bedarálom a hátralévő, és a még ki nem jött részeket is.

Gyilkosság az Orient expresszen
Valamiért nem vártam túl sokat a filmtől, sokáig tologattam is, mert a könyvet még nem olvastam. Ezek után biztos el fogom, még úgy is, hogy tudom a végkifejletet. Amiből még mindig nem tértem észhez teljesen. Imádtam a megoldást, a szereplőket és a színészek is jók voltak, mindenképp pozitív csalódás lett.

Reszkessetek, betörők 4
Miért? Mondja meg nekem valaki, miért volt erre szükség. Már a harmadik sem volt az igazi Kevin nélkül, itt meg Kevin megvolt, csak nem Macaulay Culkinnal. Na meg Marv... Meg a többiek... Az egész tönkreteszi az első két részt, amin sokadszorra is ugyan úgy tudok szórakozni. Az már csak hab a tortán, hogy próbálják elhitetni, hogy Kevin még mindig csak nyolc éves, mint az első részben. Kellemetlen, hogy már a másodikban is tíz volt, és azóta is eltelt közben tíz év... És tudtátok, hogy 2012-ben készült ötödik rész is? Na annyira, még nem voltam mazochista, hogy azt is megnézzem.

Büszkeség és balítélet
Nagy elvárásokkal indultam neki a filmnek, és az elején még kicsit aggódtam, de szerencsére aztán nem kellett csalódnom. Nehezen szoktam meg a színészeket, nyilván máshogy éltek a képzeletemben, de végül mégis nagyon tetszett a film. Mindenképp többször nézős lesz, de előbb még a minisorozatot kéne megnézni.

Hosszú álom
Csak az idei filmes kihívás miatt néztem meg, és ahhoz képest, hogy magamtól sosem választottam volna, és nem a műfajom, meg egyebek, nem volt olyan rossz. Valószínű jobban tudtam volna élvezni, követni, ha enm körömfestéshez teszem be háttérzajként, de ez van. Mindenesetre volt benne egy-két zseniális megszólalás, és érdekes is volt.

Whiplash
Szintén filmes kihívás. És nem is tudom mit gondoljak róla. Egy részről zseniális, a két főszereplőt játszó színész fantasztikusan alakított, a zseni része is teljesen átjött, de... untam, és valami hiányzott belőle. És én erre az emberre nem tudok tanárként tekinteni, olyan emberként, aki támogatni és segíteni akar. Akkor sem, ha ő azt mondja, mindent ennek az érdekében csinált.

A könyvtolvaj
Ez is olyan is-is film. Alapjaiban véve tetszene, tetszett a történet, a látvány, a díszlet, a végét meg is sírattam kicsit. De szerintem túl van nyújtva. Nem kellett volna ezt több, mint két órában megcsinálni, így néhol untam, és nem érdekelt, pedig lehetett volna kedvenc is. De azért rossz sem volt, szóval egy próbát mindenképp megér.

A hónap dala:


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése