2013. március 2., szombat

Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn



Nem sűrűn szoktam magyar író(k) könyvét/könyveit olvasni. Lehet, hogy a kötelező olvasmányok is „hozzásegítettek” ehhez, vagy csak nem találtam olyat, ami érdekelne... Egészen mostanáig.

Kemese Fanni trilógiájának első része, A napszemű Pippa Kenn egy poszt-apokaliptikus világban játszódik, ahol már csak egyetlen ember él, Pippa. Vagy mégsem? Váratlanul feltűnik Ruben, aki szerint van egy hely, ahol még élnek emberek. Vajon Pippa az egyetlen helyet választja, amit ismer, tehát a biztonságot, vagy a veszélyekkel teli ismeretlent? Hogyan dolgozza fel két olyan fiatal az egymás iránt érzett vonzalmukat, akik a randevút is csak könyvekből, vagy éppen a szülők által meséltekből ismerik? Ez mind kiderül ebből az izgalmas regényből. 


Több jó kritikát is olvastam a könyvről, és én sem csalódtam benne. A történet eredeti, a karakterek ki vannak dolgozva, öröm volt olvasni, ahogy a két főszereplő szépen lassan egymásra talál, olykor viszont elszomorított a cselekmény. A könyv talán egyik legnagyobb előnye, hogy nem csak egy szereplő bőrébe bújva olvassuk az egész regényt, hanem folyamatosan váltakozik Pippa és Ruben szemszöge között, és egy-két másik szereplőében is írt fejezetet az írónő. 

Rendkívül elszomorító a történet alapja. Rossz belegondolni, hogy ez a jövőkép, amit Fanni tár elénk, akár be is következhet évekkel később, de van benne igazság. Egyetlen dologgal nem értettem egyet, és az Kelsei döntése. Ezt most nem fejtem ki jobban, mert igyekszem spoiler-mentes maradni. 

A kedvenc idézetemet már a könyv elején megtaláltam: „Ha egy napon tényleg egyedül maradsz, te, utolsó ember, tudnod kell: mindannyian megbocsátjuk, ha a halált választod.” 

Egy negatívumot tudok felróni a regénynek, és az az, hogy számomra a cselekmény kicsit lassan indul. Értem, hogy be kell mutatni a sápadtakat, a génmanipulációt, Pippát és minden mást, de nekem akkor is kicsit lassú volt, de végére már szerencsére izgalmas eseménysor alakult ki.

Ha magyar szerző könyvét kellene ajánlanom, akkor ez mindenképp köztük lenne. Mindenkinek el kell olvasnia, aki csak kicsit is szereti az olyan történeteket, amelyekben nem minden a valóságon alapul. 

Adatok a könyvről:

Szerző: Kemese Fanni
Cím: A napszemű Pippa Kenn
Oldalak száma: 304
Megjelenés: 2012.

Ui.: Elég ritkán jövök, de nincs sok időm. Van még egy könyv amit olvastam, és akarok írni róla, valamint most olvasok egyet, és pár hete megnéztünk a barátaimmal egy filmet moziban és arról is szeretnék írni. Igyekszem! :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése