2014. június 22., vasárnap

Jessica Park: Szeretni Bolondulásig

Ez volt az a könyv, amire már csak azért is felfigyeltem, mert ez volt az első Rubin pöttyös könyv, ám a
fülszöveg alapján nem számítottam egy olyan könyvre, ami ennyire lenyűgöz majd. Végig éreztem, hogy mi fog kisülni az egészből, de közben mégis letaglózott a fordulat.

Adott a sztori Julie-ról, aki most kezdi egyetemista életét, ám az előre kinézett albérlete helyett kénytelen a Watkins családnál megszállni. Nem is gondolta volna, hogy beleszeret a család egyik fiába, Finnbe, akit ,ég ráadásul sosem látott. Most akkor hogy is van ez? Minden kiderül szép lassan a könyvből.



Mint ahogy a kis összefoglalóból is látszik, egyszerű kis tini történetre számítanánk, de aztán nem teljesen azt kapunk. Persze megvannak a legalapvetőbb dolgok, mint a főiskola, szerelem, annak bonyolultsága, friss legjobb barátnő. De ezek mellett végig ott lapul egy rejtély. A Watkins család legkisebb tagja, Celeste vajon miért is hordja magával mindenhova Fotó Finnt? És miért nem beszél róla sokat senki? A válasz szinte végig sejthető volt - mindenki, akivel beszéltem, és olvasta, azt mondta tudta a miértet, sejtette, de mégis megrázta. Így voltam ezzel én is, és hiába gondolnád, hogy nem érdemes elolvasni, igenis az!

Ez a könyv itt és most játszódik, így egyfajta örömöt éreztem, hogy a facebook ilyen jelentős szerepet játszik a szereplők életében, csakúgy mint a miénkben, és ezzel is közelebb érezhetjük magunkat Juliehoz, Matthez és Finnhez is. Róluk kicsit lejebb. Igazából központi szerepe van a közösségi oldalnak, hiszen Julie itt ismerkedik meg az utazgató nagy testvérrel, Finnel, és így kezdődik meg az érzelmi utazása is. A kiírások pedig viccesek voltak, így a műben a humor is  megjelent, kirántva az érzelgősség közül, ha szükséges volt.
"A közmondásnak úgy kellene inkább szólnia: "Kinek a lelkész, kinek a lelkészné", mert a "Kinek a pap, kinek a papné" igencsak ellent mond a papi cölibátusnak."
A szereplők közül leginkább két személyt emelnék ki: Celestet és Mattet. Celest egy kissé koravén 13 éves lány, aki valamilyen okból kifolyólag ragaszkodik Fotó Finnhez, mindenhova magával viszi a papírbábut, ezzel "elérve", hogy kiközösítsék, nevetség tárgya legyen. Azonban ő nagyon intelligens ember, szokszor olyan meglátásai vannak, mint egyed felnőtteknek sem. Így Fotó Finn csak egy probléma, amivel igyekszik megbírkózni Julie segítségével, valójában ő teljesen egészséges, érett. Mattet azért emelném ki, mert öröm találkozni olyan fiú szereplőkkel, aki nem sportoló, tanul, stréber, és fura pólókat hord. Amiket én imádtam. És a beszólásai a humor ellenére is értelmes dolgokból álltak.

Ezt a könyvet is tényleg ajánlanám mindenkinek, ha egy kis szerelemre, furcsaságra, rejtélyre, és szokatlan, ám kedvelhető szereplőkre vágyik. Nekem kedvencem lett, és egyszer szeretném elolvasni Matt szemszögéből is, illetve a folytatást is. Ne ijedjetek meg a folytatás hallatán, a nélkül is egy kerek, lezárt történet ez.

Adatok a könyvről:

Szerző: Jessica Park
Cím: Szeretni bolondulásig (Flat-Out Love)
Oldalak száma: 382
Megjelenés: 2013.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése