2014. június 8., vasárnap

Csillagainkban a hiba - Film


Nagyon is jól emlékszem arra a január harmincadikai napra, amikor nekivágtam a könyv elolvasásának, nem is sejtve, hogy mit fogok érezni, ha végzetem. Sírtam, nem értettem, a szívem darabjaiban hevert és a mai napig van rajta egy kék ragtapasz:), de akkor is a kedvencem lett. (A könyvről nem írnék megint, értékelésem ITT elolvasható.) Aztán fél év után, június 6-án négy barátnőmmel besétáltunk a moziterembe, és azóta is a hatása alatt állok.


Azt sem tudom, hogy hol is kezdjem dicsérni ezt a filmet, mert egyszerűen tökéletes volt. A színészek, a zene, a kis üzenetek, az, hogy szinte semmit sem hagytak ki, de amit igen, az a film szempontjából kevésbé lett volna érdekes. Sosem gondoltam volna, hogy Ansel Elgort és Shailene Woodley ilyen jól fogja alakítani Gust és Hazelt. Ansel volt az, akinek a képét meglátva rávágtam, hogy ő nem Augustus Waters. Aztén eljött a film, és rájöttem, tévedtem. Jobbat nem is választhattak volna. Megvoltak az imádnivaló félmosolyok, az érzelmeket mindig meg lehetett különböztetni az arcán. Shailene esetében azt gondoltam, jó, de lehetne jobb is, és ismét tévedtem. Egyszerűen zseniálisan alakította Hazelt.  
Nem szabad azonban megfeledkezni az Isaacet alakító Nat Wolffról sem. Szinte ő volt a legjobb az összes közül. Annyira jó volt, az a rész, amikor a kupákat törte össze Gus szobájában! Úgy játszott Nat, mintha tényleg ő lett volna Isaac, tényleg azok az érzések kavarogtak volna benne, mint a karakterben. Ha már nála tartunk, az első apró negatívuma a filmnek az az, hogy Isaac jóval kevesebb szerepet kapott, mint a könyvben, és ezt én eléggé sajnáltam, mert nagyon bírom őt. 

A film első felén rengeteget lehetett nevetni, a gyanútlan "akönyvetnemolvasta" ember azt hiszi, ez mégiscsak boldog lesz. Sikerül elhitetni, hogy minden rendben lesz, és megkapjuk a 'Boldogan éltek, míg meg nem
haltak" véget. Még bennem is volt egy szikrányi remény ezzel kapcsolatban, pedig nagyon is jól tudtam mi lesz. Szinte alig írtak át jeleneteket (a tojásdobálás az egyik kedvencem), az egymásnak küldött SMS-ek megjelentek a képernyőn, illetve a Venn-diagramokat is láthattuk. Hihetetlen mi mindent bele lehet rakni egy adaptációba, ha egy nagyon igényes filmet akarnak összehozni.

Külön köszönet a szó szerinti idézetekért az eredeti szövegkönyvből. Szépen lassan minden nagyon fontos idézetet hallhattunk. Szinte azt éreztem, hogy a könyvet hallgatom. Ám itt jön a hatalmas bukkanó! Kedves feliratkészítő! Mégis hogy tudtál ennyire rossz feliratot összehozni egy ilyen tökéletes és zseniális filmhez?! Magyarázza meg valaki, kérem, hogy lett a "Mennyei Megbántásból" 'Magasztos Sorscsapás', a "Gránát vagyok" helyett pedig 'Ketyegőbomba vagyok'?? Az utolsó fél órára azonban sikerült megemberelnem magam, és figyelmen kívül hagyni ezt a pocsék aláírást, ami lehet megnevettetett volna a legszomorúbb jelenetek közepette...

A soundtrack mellett sem mehetünk el szó nélkül, mert az is fantasztikus. Napok óta azt hallgatom. Köszönöm Ed Sheeran-nek, Birdy-nek, a Grouplove-nak, és mindenki másnak, hogy ezeket a számokat összehozták, és hogy ezek ennyire illettek a történethez. Imádom. *-*



És akkor egy kicsit magáról a mozizás élményéről. Öten vágtunk neki a mozinak, zsepivel felszerelkezve, bezsongva. Annak a bizonyos logó beúszása alatt képtelen voltam egy helyeben ülni, azt hittem nem is fog
menni a két óra alatt, amíg a film tartott, de azért sikerült. :D Mint már írtam, az elején rengeteget nevettem, nevettünk, illetve sajnáltuk azt az egy szem srácot, akit elrángatott a barátnője... A végén csak egyikünk sírt, mi többiek csak könnyeztünk, de ez köszönhető volt annak a csajnak, aki pár sorral előttünk hangosan zokogott. Nagyon nehéz volt nem felnevetni a legszomorúbb rész közepén... Nem azzal van a bajom, hogy elérzékenyült, mert jogában áll sírni, de halkan tegye egy moziteremben, mert nagyon hangulatromboló volt hallgatni...

Összességében imádtam, imádom, és imádni is fogom, mind a könyvet, mind a filmet. Köszönöm John Greennek, hogy megírta, és a Temple Hill Entertainmentnek hogy film formájában is láthatjuk.

Pandaa


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése