2013. augusztus 24., szombat

Scott Westerfeld: Csúfok

SPOILER! SPOILER! SPOILER!



Ezt a könyvet is a Könyvmolyképző Kiadó gyereknapi akciójában vettem meg, méghozzá azért, mert nagyon sokaknál láttam, hogy megrendelte, és így kíváncsi lettem. Nem csalódtam, maximum pozitívan.

A csúfok és a szépek világa keltette fel leginkább az érdeklődésem a könyvben. Mondhatni maga a téma, és ez így jó. Az egész világ felépítését elleneztem, nem bírtam elfogadni, hogy ennyire beletáplálják az emberekbe, hogy csúnyák, és inkább legyenek egyformák, fiatal felnőttként éljenek Újszéphelyen és bulizzanak, majd legyenek középszépek és dolgozzanak, és konkrétan megszabják, hogy mit csinálhatnak és mit nem (mondjuk ezt a csúfoknál is meghatározzák). Füstös rendszere konkrétan időben való visszautazás volt a Szépek lakhelyéhez képest, de mégis sokkal elfogadhatóbb, hiszen éltek így emberek. 
Az egész könyvben van valami disztópikus és ez kicsit megrettentő. Amennyit a technológia fejlődik, még idáig is eljuthatunk. 

Nagyon tetszett a cselekmény, meg tudtam érteni Shay és Tally álláspontját is, bár a végén nagyon fura volt, hogy miután Shay szép lett, teljesen megváltozott a felfogása, mert én, mint olvasó, már tudtam, hogy az agyukat is manipulálják a szépeknek a műtét során. 

Tallyt és Shayt is megkedveltem, de legjobban Davidet. Nem tudom megmondani mi okból, csak megszerettem őket. Ez nem így alakult Dr. Cable esetében. Szinte már utáltam, aljas dolog, amit művel, pont azért, amit már fentebb említettem.

Örültem, mikor megláttam, hogy a mű E/3-ban íródott, ugyanis manapság a könyvek nagy részét E/1-ben írják. Ugyan ez az írásmód furcsa volt eleinte, az előbbi miatt, de megszoktam. Szintén imádtam, hogy a fejezeteknek végre címeik vannak. Találgathattam mi fog következni (megjegyzem nem volt sok sikerem), és végre nem annyi állt előttük, hogy első meg második. 

Nagyon várom, hogy a kezemben legyenek a következő részek, és azokat is olvashassam. Én ajánlom ezt a könyvet mindenkinek. Mert egyszerűen jó. Mit jó, szuper. És még fokozhatnám.


Adatok a könyvről:

Szerző: Scott Westerfeld
Cím: Csúfok (Uglies)
Oldalak száma: 364
Megjelenés: 2007.

Ja igen és imádtam Shay üzenetét. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése