2013. augusztus 31., szombat

Cat Clarke: Entangled - Összekuszálva

SPOILER!!!



Egyik barátnőm adta kölcsön egy másik barátnőmnek, mert szerinte nagyon jó könyv, majd másnap már vissza is került a tulajdonosához a mű, és a másik barátnőmnek is tetszett, így én is felfigyeltem rá. Nem csalódtam.

Nagyon megfogott már a fülszöveg, mert mindig is szerettem a kicsit (vagy éppen nagyon) rejtélyes könyveket. Imádtam az alapszituációt, azt, hogy Grace-nek le kellett írnia a vele történt eseményeket, hogy megértse, elfogadja azokat, kiadja az érzelmeit. Kíváncsivá tett, izgalmas volt végig, hiszen tudni akartam mi vezetett odáig, hogy Grace öngyilkos akarjon lenni. Annyi negatívumot tudnék felhozni, hogy már akkor sejtettem, hogy mi történt Sallel húsvétkor, amikor Nat, Grace és Sal az egyetemi klubba mentek. Azt is sejtettem, hogy Ethan nem valóságos ember (bár az még mindig nem tiszta, hogy akkor most kicsoda volt is őt). És arra is rájöttem, hogy valószínű Sal Nattel jár. De ezek ellenére is izgalmas volt az egész, már csak azért is, mert kíváncsi voltam, hogy tényleg igazak e a sejtéseim. 

A cselekmény vége egyszerűen hihetetlen. Nem hittem volna, hogy meg sem történt, bár írtam már, hogy sejtettem, hogy Ethan nem is valódi személy, de akkor sem gondoltam volna erre. Sikerült a legmeglepőbb fordulatot írni a könyv végére az írónőnek. Ennyire még sosem lepődtem meg.

Akkor a szereplőkről. Kifejezetten örültem, hogy végre egy főszereplő lány, aki nem tökéletes. Bulizik, iszik, állandóan egyéjszakás kalandjai vannak, és mégis meg tudtam szeretni Gracet, mert megértettem, miért is lett olyan, amilyen, és mért az öngyilkosság jutott eszébe a problémák megoldására. 
És ebből következik az édesapja. Őt már nem tudtam megérteni. Hogy tehette azt a lányával, hogy nem elég szegénynek, hogy az apja megöli saját magát, de ráadásul a születésnapján? Sosem fogja tudni ezek után rendesen megünnepelni. Beláttam azt is, hogy a főszereplő anyja mért viselkedik így. Neki is nehéz feldolgozni a gyászt, és mondjuk nem jó megoldás, hogy szinte kerüli a lányát, de akkor is megérthető. 

Salt eleinte szerettem, majd a végén már megváltozott az érzésem iránta. Hogy volt képes a legjobb barátnője barátjával járni? Meg Nat is megcsalta a barátnőjét. Ezt valahogy sosem tudtam tolerálni. 
Devont bírtam. Ahogy segíteni akart Gracenek, próbálta megóvni őt, nagyon aranyos volt.

Az értékelés végén nem hagyhatom szó nélkül a borítót. Meseszép. Beleszerettem. És nem utolsó sorban tükrözi a történetet, a fehér szobát és Gracet.

Ez a könyv is a kedvenc VP-im egyike lett. Újra fogom olvasni egyszer biztosan. És ajánlani fogom mindenkinek. :)

Adatok a könyvről:

Szerző: Cat Clarke
Cím: Összekuszálva (Entangled)
Oldalak száma: 316
Megjelenés: 2012.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése