2016. november 1., kedd

Ez történt - 2016. október


Újra elseje, újra havi zárás. Mint azt észrevehettétek, októberben igencsak eltűntem az éterből. Ennek egyetlen egyszerű oka van. Az egyetem. Eléggé leszívott a félévkezdés, így a bloghoz sosem maradt elég kedvem és energiám, ellenben az olvasáshoz, na meg a sorozatokhoz. :D Valószínű mivel kevesebb koncentrációt igényelnek. Mindegy is, ez van, majd novemberben megpróbálok többet idetalálni, de nem ígérek semmit. Majd írok, amikor írok, ahogy mindig, mert egyébként szeretem csinálni. Az egyetemen kívül elég eseménytelenül telet el a hónap, egy dolog azért mégis nagy boldogságot hozott. Nem csak teljesítettem a Könyvmoly Párbajt, de közönöségdíjas is lettem. Ezt már egyszer ugyan leírtam a Párbajos bejegyzésemben, de azért jól mutat itt is. :D De inkább térjünk rá a bejegyzés lényegibb részére.

Mint már említettem, az olvasást szerencsére nem kellett hanyagolnom októberben, sikerült időt szakítanom rá, így összesen hat különböző regény került a kezem közé, ebből az utolsót, a Girl Online-t tegnap kezdtem el, így azt még mindig folytatom, egyelőre ígéretesnek tűnik, de még eléggé az elején járok. A többi könyv között most is akadt jó és kevésbé jó is, de maximum egyre, az Oblivion-ra mondom azt, hogy imádtam. Persze nem baj az, ha nem avatok mindig kedvencet, mert aztán annyi mindent akarok majd újraolvasni, hogy az új könyvekre nem lesz időm. :D

Sorban az olvasások:
Jennifer L. Armentrout: Oblivion - Feledés
Jay Asher - Carolyn Mackler: Kezünkben a jövőnk
Huntley Fitzpatrick: Életem a szomszédban
Gayle Forman: Hová tűntél?
Scott Westerfeld: Különlegesek
Zoe Sugg: Girl Online

Beszerzések:
Az előző hónaoban ez a rész valamiért kimaradt, pedig egy könyvvel akkor is gyarapodott a magánkönyvtáram. Anyáék bolhapiacról megmentették nekem a Harry Potter hetedik részét németül, így már csak két könyv hiányzik, és teljes lesz ezen a nyelven is a sorozat. Októerben szintén egy könyvet szereztem be, mégpedig a Tükörlelkek második részét. Az elsőt egyszerűen imádtam, így nagyon-nagyon vágytam a folytatásra, remélem minél hamarabb sorra is tudom keríteni. 

A blog:
Tudom, tudom, botrányos, amit ebben a hónapban műveltem. Vagyis amit nem műveltem... Ahogy írtam, nem volt energiám nekiállni egy-egy értékelésnek, novemberre megpróbálom összekapni magam, de ha nem sikerül, nem sikerül. Azért nem a blog az első a fontossági sorrendemben. Azért három bejegyzés megszületett, volt egy értékelés, egy Cover Reveal és egy Könyvmoly Párbajos bejegyzés.


Ezeket néztem:

Once Upon A Time (Egyszer volt, hol nem volt)
Folytatódott a hatodik évad, igazság szerint eddig elég hullámzó a teljesítménye. A harmadik részt például nagyon szerettem, de az ötödik eléggé unalmasra sikerült. Aladdin és Jázmin története nem igazán jött be, míg a tegnapi "kalóz Hook" visszaemlékezés jó lett. Mindenestre még mindig nagyon szeretem a sorozatot, és nagyon kíváncsi vagyok mi fog kisülni ebből az egészből. 

How to Get Away with Murder (Hogyan ússzunk meg egy gyilkosságot?)
Itt is vannak jobb és rosszabb pillanatok, de ugyan úgy imádom, mint eddig. Jelenleg mondjuk nagyo félek attól, hogy az az illető fog meghalni, akit mindenképp be akarnak állítani úgy, hogy meghalt, de remélem, hogy csak egy trükk, hogy félrevezessenek. Majd meglátjuk, elvileg még talán két rész, és kiderül. A remény hal meg utoljára, vagy mi. :D

The Carrie Diaries (Carrie naplója)
Az előző havi zárásban említettem, mennyire nem jött be, de az első évadot azért végignéztem, majd kaszáltam. Nagyon idegesítő volt, Történetileg semmi újat nem adott, sok formában, és persze jobb kivitelezésben, láttam már, a szereplőket sem szerettem meg, így nagyon nem érdekelt mi lesz velük. Egértől például a falat tudtam volna kaparni, az ő részeit sokszor át is tekertem. Ez nagyon nem ez én sorozatom volt. :D

This Is Us
Idei premier, ami már az első résszel megvett magának. Azóta sajnos néhány résszel lemaradtam, a másodikat még láttam, a héten szeretném utolérni magam vele, mert nagyon tetszik. Az epizódok végei meg nagyon hatásosak és meglepőek, így talán lehet jobb is, hogy most egyben tudok megnézni néhány részt. Aki szereti a drámákat, az mindenképpen adjon neki egy esélyt. 

Teen Wolf (Farkasbőrben)
Az új szerelmem. De tényleg. Sokáig meg sem akartam nézni, mert hát egyrészt horror, másrészt hogyan lehetne valami egyszerre horror és vígjáték anélkül, hogy paródiává válna. Hát így. Egyszerűen imádom, nagyon bírom a rengeteg WTF pillanatot, az ember minden rész után rögtön akarja nézni a következőt. Az egyedüli negatívum, hogy a kezdetekben a CGI részek, a farkas kinézet nem igazán sikerült, de a történet már ott nagyon tetszett, így eltekintettem e mellett. Meg mert mindenki azt mondta, hogy csak egyre jobb lesz. :D Most épp a negyedik évadot nyúzom, és igyekszem a végére érni a hatodik évad premierjéig, hogy követni tudjam majd hétről hétre. 

WALL-E
Egyetemen kezdtük el nézni, egyébként valószínű még mindig váratna magára. Nagyon-nagyon aranyos volt, és úgy is fantasztikus volt, hogy az első felében kb. egy szó sem esik. És az üzenete. Hihetetlen, hogy egy animációs filmben mennyi mindent lehet közvetíteni. Egyedül azt sajnálom, hogy két részletben sikerül megnézni, mert órán csak az első fele fért bele az időbe.

A király beszéde
Colin Firth egyszerűen zseniális. Fantasztikusan alakított, egy élmény volt nézni. Maga a történet sem volt rossz, de tény, hogy a történelmi műfaj nem tartozik a kedvenceim közé. Ennek ellenére tetszett, jó volt a történet (bár időnként elkalandozott a figyelmem), igazából az egészet elég jól összerakták, megértem miért kapott Oscart. Nem lett kedvenc film, de megérte megnézni. És annak is örülök, hogy nem hat évvel ezelőtt vágtam neki, kellett az a hat év ahhoz, hogy igazán értékelni tudjam.

A Vaslady
Meryl Streep fantasztikus. Bármilyen szerepben megállja a helyét, ez itt sem volt másképp. Ennek ellenére maga a film nem fogott meg igazán. Az időbeli ugrálások többször is összezavartak, pláne a hallucinációk miatt. A politikai dolgokat sok helyen nem is igazán értettem. Úgy érzem megfelelő háttérismeret nélkül nem lehet feltétlenül élvezni a filmet. Persze, tanultunk néhány dolgot, de közel sem eleget ahhoz, hogy mindent megértsek. Na meg Margaret Thatcher-ről sem tudtam sok mindent, de ezen a film sem sokat változtatott. Nem érzem úgy, hogy teljes képet kaptam volna az életéről. Félre ne értsetek, megértem, hogy nem lehet mindent bemutatni, de nekem ez akkor sem volt kerek.

A felhők fölött három méterrel
A hónap csalódása címet kapja... igen, ez a film. Borzasztó volt. De tényleg. Sablonos és idegesítő volt, Babinál csak Karma idegesített jobban a Faking It-ből. Azt hiszem ez mindent elmond. Fogalmam sincs, miért szeretik ezt a filmet az emberek, én igyekszem ezek után minél messzebbről elkerülni, ahogy a folytatást is.

Agymanók
Na ez viszont a hónap kedvence címet kaphatná meg. Fantasztikus volt, pedig aztán valójában nincs benne semmi akció, nincs főgonosz, akit le kell győzni. És mégis. Az meg külön lenyűgző, hogy milyen kérdéseket feszeget egy animációs film, amit gyerekeknek készítettek. Sok mindent le lehet vonni tanulságként, meg lehet csak szimplán élveni is.

Casablanca
Hát elmondhatom, hoyg ezt is láttam. Többet nem igazán adott a film, nekem valami hiányzott belőle. Nem volt kifejezetten rossz, de biztos nem nézem meg többször.

A nő
Újabb irodalom óra, csak ezt nem élveztem, Szerintem az egész nagyon abszurd volt, meg túlnyújtott. Ezt a történetet felesleges két órában elmesélni, egy is bőven elég lett volna. Ettől eltekintve azért mindenképp elgondolkodtató volt, csak éppen nem az én műfajom.

Éjfélkor Párizsban
A hangulata miatt megéri megnézni a filmet, a huszas évek Párizsa fantasztikus volt, élvezet volt nézni. Ez már nem mondható el a történetről. Unalmas volt, semmi különleges, semmi kiemelkedő, egyik szereplőt sem sikerült megkedvelnem, és hát Rachel McAdams sem kedvencem...

A gondozoo
Újabb elvesztegetett másfél óra. Azt hiszem ebben a hónapban nem igazán sikerültek a filmválasztásaim. :D Beszélő állatokkal engem nem sikerült megvenni, az biztos. A film még vicces sem volt, meg unalmas is volt, nem jött be. :D

Irány a bárka
Na ez nem volt rossz. Aranyos volt, tetszett, hogy ebben a mesében is a barátság a fontos, nem pedig a szerelem. Bírtam a szereplőket, a vége viszont kicsit fájdalmasra, olyan "fejfogósra" sikerült. Viszont azt hiszem így adták meg az utolsó kis pluszt a filmnek. 

A hónap dala:


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése