2013. március 17., vasárnap

Polly Shulman: Rajongás


„Kevés olyan dolog van, ami jobban megviselhet egy értelmes embert, mint ha szeretetből és megszokásból ragaszkodik egy Rajongóhoz.”

Több mindenért rajongtam már eddigi – nem túl hosszú – életem során: High School Musical, Harry Potter, Twilight… Mindenkinek más jelenti imádatának tárgyát, de egy valami közös az ilyen emberekben: van, amit igazán szeretnek. Úgy gondolom, hogy nem nőhet fel úgy valaki, hogy nem tapasztalja meg – legalább egy kis mértékben – a rajongást. 


Voltak aggodalmaim azzal kapcsolatban, hogy fogom e szeretni Polly Shulman regényét, talán azért, mert nem ismertem igazán a Büszkeség és balítéletet (értsd: nem olvastam, nem láttam adaptációt), de szerencsére pozitívan csalódtam.

A történet nincs tele igazán nagy fordulatokkal, kicsit kiszámítható, és mégis nagyszerű, hisz rólunk szól. Végre egy regény, amelyben nincsenek képzelet szülte lények, legyen az vámpír, varázsló, vagy éppen vérfarkas. 

Nagyon megszerettem Ashleigh-t a mű végére, és egy kicsit irigyeltem is azért, mert fel merte vállalni rajongásának tárgyát, és nem érdekelte mit gondolnak róla mások. Julie-ban pedig egy kicsit magamra ismertem.

Imádtam azokat a részeket, ahol Ashleigh a Büszkeség és balítélet korának nyelvezetével beszélt, tökéletesen voltak megírva azok a mondatok. Tetszett Parr verse Julie-hoz. 

Nem igazán tudok negatívumot felhozni a regény ellen, részemről úgy volt jó, ahogy volt.
Mindenkinek ajánlom a Rajongást. Azoknak, akik rajongtak már valamiért életükben, akiknek van egy olyan barátnőjük, mint Ashleigh, vagy aki szeret valósághű történetekről olvasni.


Adatok a könyvről:

Szerző: Polly Shulman
Cím: Rajongás (Enthusiasm)
Oldalak száma: 224
Megjelenés: 2009.

Ui: Még mindig ritkán, de igyekszem, és ezt végre sikerült megírnom.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése